درحالیکه اینتل چندی پیش تکنولوژی بازسازی تصویر خود با نام XeSS را معرفی کرد که از هوش مصنوعی قدرت میگیرد، حالا در مصاحبهای به جزئیات - تعمیرات سولاردام بکو شوش - بیشتر این تکنولوژی اشاره کرده است. در این مصاحبه، از تکنولوژی اینتل بهعنوان رقیب DLSS انویدیا یاد و قابلیتهای - تعمیرات سولاردام بکو شوش - آن درمقایسهبا تکنولوژی رقیب بیشتر دانسته شده است.
وقتی تکنولوژی DLSS انویدیا در سال ۲۰۱۸ اولینبار در بازیها استفاده شد، هوش مصنوعی آن باید برای هر بازی جداگانه تعلیم داده میشد. بااینحال، DLSS - تعمیرات سولاردام بکو شوش - 2.0 براساس شبکه عصبی عمومی توسعه داده شد تا بتوان بدون نیاز به تغییرات، از آن در بازیهای بیشتری استفاده کرد.
حالا مهندس ارشد اینتل، کارتیک وایدایانیتن، در - تعمیرات سولاردام بکو شوش - مصاحبه با Wccftech اشاره میکند که XeSS درحالحاضر در همین مرحله قرار دارد. وی به دمو نمایشدادهشده در زمان معرفی اولیه این تکنولوژی اشاره میکند و - تعمیرات سولاردام بکو شوش - میگوید:
تعمیرات سولاردام بکو شوش برای شما در کمترین زمان
XeSS هرگز این دمو را ندیده و برای آن - تعمیرات سولاردام بکو شوش - تعلیم داده نشده بود. هیج بخش از محتوایی که در آن دمو دیدید، برای تعلیم XeSS بهکار نرفته بود.
درواقع، وایدایانیتن اشاره میکند - تعمیرات سولاردام بکو شوش - که چنین - تعمیرات سولاردام بکو شوش - رویهای به اینتل و توسعهدهندگان بازیها کمک میکند تا XeSS را با سرعت بیشتری بهکار گیرند. درحالحاضر، تکنولوژی مذکور را باید توسعهدهندگان وارد موتور بازی کنند و نمیتوان از آن در سطح درایور استفاده کرد.
اینتل در جریان معارفه اولیه XeSS اعلام کرده بود که این تکنولوژی، تنها برای کار روی پردازندههای گرافیکی موردانتظار این شرکت، یعنی Arc تولید نشده و توسعهدهندگان میتوانند در فرمهای دیگری نیز با استفاده از همان API مشابه سختافزار اینتل و روی هر پردازنده گرافیکی با دستورالعمل DP4a از آن استفاده کنند. با این حساب، بسیاری از پردازندههای - تعمیرات سولاردام بکو شوش - مجتمع - تعمیرات سولاردام بکو شوش - چند - تعمیرات سولاردام بکو شوش - سال اخیر AMD و انویدیا و اینتل در این - تعمیرات سولاردام بکو شوش - دستهبندی جای خواهند گرفت.
در این مصاحبه، همچنین اشاره شده است - تعمیرات سولاردام بکو شوش - که XeSS روی هر سختافزاری کاربردی خواهد بود که از Shader Model 6.4 پشتیبانی کند؛ البته نسخه پیشنهادی اینتل Shader Model 6.6 است. - تعمیرات سولاردام بکو شوش - این شرکت درحالحاضر برنامهای برای بازگشت به FP16 یا FP32 ندارد و XeSS روی کارتهای RTX از هستههای تنسور انویدیا بهره نخواهد گرفت.
اینتل تأیید کرد که XeSS هم همچون تکنولوژیهای DLSS و FSR رقبا، - تعمیرات سولاردام بکو شوش - از کیفیتهای - تعمیرات سولاردام بکو شوش - مختلف پشتیبانی و در رزولوشنهای - تعمیرات سولاردام بکو شوش - متفاوتی کار میکند. دمویی که در رونمایی اولیه نمایش داده شد، تنها مقیاسدهی از رزولوشن 1080p به 4K را نشان میداد.
وایدایانیتن تخمین میزند که اینتل هوش مصنوعی XeSS را در محدوده رزولوشن 32K تعلیم میدهد؛ البته خود او مبنای این عدد را نمونه بر پیکسل (samples per pixel) میداند. برای مقایسه، عدد مذکور در DLSS برابر با 16K است. وایدایانیتن بیان میکند:
برای مشاوره تعمیرات سولاردام بکو شوش اینجا کلیک کنید
ما تعلیم هوش مصنوعی را با نمونه عکسهایی انجام میدهیم که ۶۴ نمونه بر پیکسل دارند. نمیتوانم بگویم که دقیقا روی 32K کار میکنیم؛ چراکه درواقع و بهصورت مؤثر، تمام آن نمونهها روی یک پیکسل اثرگذار هستند. بااینحال بله، شاید بهنوعی بتوانیم 32K پیکسل را بهعنوان مبنای تعلیم هوش مصنوعی XeSS در نظر بگیریم.
علاوهبراین، وایدایانیتن اشاره میکند که XeSS از DirectML مایکروسافت استفاده نخواهد کرد.
تعمیرات سولاردام بکو شوش. جهت مشاوره کلیک کنید
ما واقعا نیاز داریم که مرزهای پیادهسازی و بهینهسازی را جابهجا کنیم؛ بنابراین، به قابلیتهای سفارشیسازیشده و لایههای سفارشی و چیزهای زیادی ازایندست نیاز خواهیم داشت تا بتوانیم به سطح مدنظرمان در پیادهسازی این تکنولوژی دست پیدا کنیم.
اینتل پیشتر تأیید کرده بود که تکنولوژی XeSS درنهایت بهصورت متنباز عرضه خواهد شد. از نظر شما کاربران زومیت، XeSS میتواند با رقبایی همچون DLSS انویدیا - تعمیرات سولاردام بکو شوش - و FSR شرکت AMD رقابت کند؟