جذب افراد مهم و برجسته، یک ترفند برای جهش و تحول در مسیر اهداف است، اینتل که در سالهای اخیر قصد ورود پررنگتر به تولید پردازندهگرافیکی را داشته، و همچنین با ترفندهایی توانسته بود فناوریهایی مشابه DLSS انویدیا را برای بهبود جلوههای بصری معرفی کرد که - تعمیرات سولاردام بکو پرند - چشمگیر و قابل اتکا نبوده، اما اخیرا - تعمیرات سولاردام بکو پرند - اینتل با جذب متخصصان که سابقهی کاری در شرکتهای رقیبش داشتهاند، میخواهد با جدیت بیشتری وارد رقابت با آنها در ساخت پردازندههای گرافیکی شود.
آنتون کپلانیان که دکترای انتقال نور دارد و نقش کلیدی در توسعه فناوریهای RTX و DLSS در انویدیا داشت، به عنوان معاون تحقیقات گرافیکی گروه AXG اینتل به این شرکت ملحق شد. بزرگترین تولیدکننده چیپ در دنیا امیدوار است که بتواند با تجربه و علم این محقق، فناوری سوپر سمپلینگ مخصوص خود را طراحی کند. کپلانیان در جولای - تعمیرات سولاردام بکو پرند - ۲۰۲۰ (تیر ماه ۱۳۹۹)، اسنادی در مورد «سوپر سمپلینگ نورونی برای رندر فوری» منتشر کرد که او را در - تعمیرات سولاردام بکو پرند - مسیر همکاری با اینتل قرار داد.
او همچنین راهکار «ضد نویز هر نمونه به ازای پیکسل» را در فناوری DLSS انویدیا پیادهسازی کرد که با این کار، حالا از نخستین - تعمیرات سولاردام بکو پرند - محققانی است که شبکههای نورونی و فناوریهای گرافیکی را ادغام کردهاند.
با توجه به صفحهی شخصی آنتون کپلانیان در لینکدین سابقهی کاری او به شرح زیر است:
یادگیری ماشین و شبیهسازی نور مهمترین فناوریهایی است که آنتون کپلانیان به آنها تسلط دارد و به شکل ویژهای رزومه او را تقویت کرده و او - تعمیرات سولاردام بکو پرند - را به شخصیتی بسیار مهم و برجسته در - تعمیرات سولاردام بکو پرند - دنیای تکنولوژی تبدیل میکند. اون کار خود را اینگونه توصیف میکند:
من از پیشرفت تحقیقات گرافیکی با تمرکز فعلی روی «رندر فوری» که شامل رندر نورونی و رندر ادارکی، سایهزنی و نمایش به اندازهی «رندر تنوعگرا» لذت میبرم، تحقیقات من در middleware، سخت افزارهای RTX، موتورهای بازیسازی (آنریل انجین ۴، یونیتی، کرای انیجین)، بازیها و RenderMan پیکسار استفاده شدهاست. دکتری من شبیهسازی نور است و همچنین توسعهدهنده سابق بازیهای کرایتک بودهام.
اینتل از زمان جذب راجا - تعمیرات سولاردام بکو پرند - کدوری (معاون AMD و معمار ارشد فناوریهای گروه رادئون) سرمایهگذاری عظیمی روی فناوریهای گرافیکی کرده است. آنتون کپلانیان نیز پست بلاگی در وبسایت اینتل منتشر کردهاست که مبنی بر فعالیت و آینده او در این شرکت است.
طبق منابع - تعمیرات سولاردام بکو پرند - اینتل:
ما فرصتی داریم که نهتنها سختافزارها و نرمافزارهای گرافیکیمان را با این فناوریها دوباره اختراع و بازطراحی کنیم و در این زمینه پیشتاز شویم، بلکه آرمان بزرگتری را دنبال میکنیم که طی آن ظرفیتی از اکوسیستم گرافیکی - تعمیرات سولاردام بکو پرند - بوجود میآید که میتواند شامل سیستمهای توزیع ناهمگن و محاسبههای چند مرحلهای برای رسیدن به جلوههای بصری درحد فیلمهای سینمایی در دامنهی وسیعی از دستگاههای کاربران میشود.
اینتل میتواند با جذب افراد باتجربه و با استعداد سالهای کمفروغ خود در توسعه و - تعمیرات سولاردام بکو پرند - تولید پردازندههای گرافیکی را - تعمیرات سولاردام بکو پرند - جبران کند و حتی غولهای دیرینهی این صنعت را به چالش بکشد؛ اما انویدیا حتی پس از خروج آنتون - تعمیرات سولاردام بکو پرند - کپلانیان توانست نسل بعدی - تعمیرات سولاردام بکو پرند - DLSS را توسعه داده و مزیت رقابتی خود را حفظ و تقویت کند، یا AMD که با معرفی معماری RDNA 2 جهش بزرگی - تعمیرات سولاردام بکو پرند - در کارایی سری جدید پردازندههای گرافیکی خود ایجاد کرد و - تعمیرات سولاردام بکو پرند - توانست جایگاه انویدیا - تعمیرات سولاردام بکو پرند - را به عنوان پیشتاز این صنعت به خطر اندازد.
باید دید که آیا سرعت پیشرفت انویدیا و AMD و فاصله بین نسل هایشان آنقدر زیاد - تعمیرات سولاردام بکو پرند - است - تعمیرات سولاردام بکو پرند - که اینتل نتواند به آنها برسد، یا اینتل بر خلاف روند توسعه پردازندههایش قصد دارد با رویکردی - تعمیرات سولاردام بکو پرند - متفاوت وارد این عرصه از رقابت شود. اینتل همچنان تلاشهایی مانند ساختن قابلیت Photorealistic در بازی GTA V داشته که - تعمیرات سولاردام بکو پرند - در آن هوش مصنوعی با تغییر نورپردازی و سایهزنی توانسته بود جلوههای بازی را به زندگی واقعی نزدیکتر کند. اما آیا این تلاشها کافی هستند، یا اینتل باید برای رقابت نگران قیمتگذاری، مصرف انرژی، لیتوگرافی و بهینگی نرمافزاری رقبای خود نیز باشد؟