متخصصان تاریخچهی - تعمیرات سولاردام بیترون نیاوران - بازیهای - تعمیرات سولاردام بیترون نیاوران - ویدئویی و دانشمندانی که بهدنبال کشف ریشههای تاریخی دنیای فناوری هستند، بازیهای قدیمی آتاری را تحلیل میکنند تا دلیل و چگونگی اجرای بازیهای ویدئویی روی سختافزار محدود آن را شناسایی کنند. از بازیهای مهم - تعمیرات سولاردام بیترون نیاوران - بررسیشده میتوان به Entombed اشاره کرد که با خصوصیتهای ویژهاش، تعجب متخصصان را برانگیخته است.
بازی - تعمیرات سولاردام بیترون نیاوران - Entombed در سال ۱۹۸۲ و برای کنسول Atari - تعمیرات سولاردام بیترون نیاوران - 2600 طراحی شد. کاربر در - تعمیرات سولاردام بیترون نیاوران - این بازی باید در هزارتویی - تعمیرات سولاردام بیترون نیاوران - عمودی حرکت و بهمرور مسیر - تعمیرات سولاردام بیترون نیاوران - خود را بهسمت پایین پیدا میکرد. در میانهی مسیر نیز، موانع و دشمنانی بر سر راه کاربر قرار میگرفتند. در سالهای دور، کارتریجهای بازی ظرفیت چشمگیری ازلحاظ حافظه نداشتند و بهنوعی امکان ذخیرهی طراحی هزارتوی ثابت در آنها وجود نداشت. - تعمیرات سولاردام بیترون نیاوران - توسعهدهندگان برای برطرفکردن مشکل مذکور، روشی بهکار گرفتند که بهصورت پیوسته و طبق رویهای مشخص، هزارتو را طراحی میکرد. درواقع، هزارتو در جریان بازی ساخته میشد.
جان آیکاک، از دانشگاه کالگاری آلبرتای کانادا و تارا کاپلاستون، از دانشگاه یورک بریتانیا، به بازی هزارتو عمیقتر نگاه کرده و بازهم توضیح و تفسیر مناسبی از بازی ارائه نکردهاند. - تعمیرات سولاردام بیترون نیاوران - آنها از تفسیر و مفهوم «سوراخ خرگوش بدون انتها» - تعمیرات سولاردام بیترون نیاوران - برای بازی استفاده کردند. در بخشی از مقالهای که متخصصان دربارهی این موضوع منتشر کردند، به ساختهشدن هزارتو طبق دنبالهای منظم اشاره شده است:
ارائه خدمات تعمیرات سولاردام بیترون نیاوران با ارزانترین قیمت
هنگام کشیدن هر مربع از هزارتور، بازی باید تصمیم بگیرد دیوارهی مانع یا مسیری جدید پیش روی کاربر ایجاد کند. درواقع، هر مربع از هزارتو بین دو حالت «دیواره» یا «مسیر» قرار میگیرد که - تعمیرات سولاردام بیترون نیاوران - همان صفر و یک در تعاریف بیت کامپیوتر هستند. الگوریتم بازی این تصمیم را بهصورت خودکار میگیرد و با تحلیل یک بخش از هزارتو، به تصمیم میرسد. الگوریتم - تعمیرات سولاردام بیترون نیاوران - از یک کاشی متشکل از پنج مربع استفاده میکند که شبیه به - تعمیرات سولاردام بیترون نیاوران - قطعهای - تعمیرات سولاردام بیترون نیاوران - از بازی تتریس بهنظر میرسد. همین کاشی طبیعت مربع بعدی را در هر سطر مشخص میکند.
منطقی که مربع بعدی در بازی را مشخص میکند، به مقادیر ممکنی محدود است که در داخل کد بازی تعیین شدهاند. این جدول بهکمک کاشی پنجمربعی به بازی میگوید دیوار یا مسیر یا ترکیبی تصادفی از هر دو را تولید کند. نکتهی جالب در کدهای بازی این است که ظاهرا هیچکس نمیتواند چگونگی تولید جدول محدودکننده را تشخیص دهد.
کارشناسان - تعمیرات سولاردام بیترون نیاوران - ابتدا راهکارهای متعددی برای کشف روش - تعمیرات سولاردام بیترون نیاوران - تولید جدول - تعمیرات سولاردام بیترون نیاوران - اصلی - تعمیرات سولاردام بیترون نیاوران - بازی آتاری امتحان کردند و حتی مهندسی معکوس انجام دادند؛ اما موفق نشدند ساختار آن را کشف کنند. درنهایت، محققان با - تعمیرات سولاردام بیترون نیاوران - یکی از افراد دخیل در مراحل توسعهی بازی صحبت کردند. این - تعمیرات سولاردام بیترون نیاوران - شخص استیو سیدلی، توسعهدهندهی بازی بود. وی میگوید - تعمیرات سولاردام بیترون نیاوران - در همان زمان هم با تشخیص چگونگی تولید جدول، دچار مشکل بودهاند. او دراینباره میگوید:
تعمیرات سولاردام بیترون نیاوران کیفیت بالا، خدمات متفاوت
بخشی از روتین اصلی - تعمیرات سولاردام بیترون نیاوران - تولید هزارتو را یکی از توسعهدهندگان آماده کرد که از تیم رفت. من با او تماس گرفتم تا نحوهی توسعهی جدول را توضیح بدهد. او میگفت در زمانیکه در وضعیت روحی و سلامت کامل قرار نداشته، جدول را توسعه داده است و اکنون چگونگی آمادهکردن الگوریتم را بهیاد نمیآورد!
درنهایت، هنوزهم جدول محدودکنندهی الگوریتم بازی Entombed معمایی علمی محسوب میشود. مطالعهی - تعمیرات سولاردام بیترون نیاوران - بازیهای قدیمی برای توسعهدهندگان دنیای پیشرفتهی امروز بسیار کارامد - تعمیرات سولاردام بیترون نیاوران - خواهد بود؛ خصوصا آنهایی که قصد دارند در پلتفرمهایی همچون واقعیت مجازی یا سیستمهای محدود دیگر کار کنند، با مطالعهی این زیرساختها به دانش بهتری دست پیدا خواهند کرد. درحالحاضر، هم میدانیم بسیاری از بازیهای قدیمی راهکارهای خاصی برای بهرهبرداری حداکثری از منابع سختافزاری - تعمیرات سولاردام بیترون نیاوران - داشتهاند که بسیاری از آنها هنوز ناشناختهاند.