نظریهای بهنام میمونهای بینهایت وجود دارد که در تعاریف گوناگون، ادعاهای درخورتوجه مرتبط با یادگیری براساس مشاهده را مطرح میکند. طبق یکی از تعاریف نظریه، اگر تعداد - تعمیرگاه مجاز ساید بای ساید جنرال الکتریک - زیادی میمون - تعمیرگاه مجاز ساید بای ساید جنرال الکتریک - به دستان چندین تایپیست دقت کنند، میتوانند اثری ادبیهنری در حد آثار شکسپیر خلق کنند. قطعا چنین نظریهای هنوز آزمایش یا تأیید نشده است و تنها با هدف نشاندادن یادگیری براساس مشاهده مطرح میشود.
انویدیا در اخبار جدید خود نشان داد نظریهی یادشده را با جدیت و البته در حوزهای دیگر دنبال میکند. ارتشی از ابزارهای هوش مصنوعی موسوم به GameGAN (مخفف generative adversarial networks) ساختن بازی کاربردی را از - تعمیرگاه مجاز ساید بای ساید جنرال الکتریک - صفر آموختند. آنها یکی از اثار - تعمیرگاه مجاز ساید بای ساید جنرال الکتریک - مهم و مشهور صنعت بازی را انتخاب کردند. پکمن (PacMan) که بهزودی سالگرد ۴۰ سالگی را جشن میگیرد، در تحقیق اخیر موضوع آزمایش محققان هوش مصنوعی بود.
رخدادهای قبلی در ارتباط با یادگیری بازی بهوسیلهی هوش مصنوعی، تنها بازیکردن بازی را مدنظر قرار میداد. بهبیاندیگر، - تعمیرگاه مجاز ساید بای ساید جنرال الکتریک - شبکههای عصبی با - تعمیرگاه مجاز ساید بای ساید جنرال الکتریک - تماشای بازی، به بازیکنی حرفهای در - تعمیرگاه مجاز ساید بای ساید جنرال الکتریک - آن تبدیل میشدند. هوش مصنوعی با - تعمیرگاه مجاز ساید بای ساید جنرال الکتریک - مشاهدهی انواع استراتژیها و پاسخها و تکرار استراتژیهای برنده، بهمرور به - تعمیرگاه مجاز ساید بای ساید جنرال الکتریک - بازیکنی تبدیل میشود که در بسیاری از مواقع، میتواند بازیکنهای حرفهای را نیز شکست دهد.
تحقیقات اخیر انویدیا در آموزش هوش مصنوعی در رویکردی مشابه با آزمایشهای گذشته انجام شد. محققان این شرکت مجموعهای شامل چهار کامپیوتر مجهز به پردازندهی گرافیکی Quadro GV100 را برای آزمایش اخیر بهکار گرفتند. این پردازندهی گرافیکی کلاس ورکاستیشن به شبکهی کامپیوتری امکان داد ۵۰ هزار ساعت بازی پکمن را با هدف یادگیری اصول بازی مشاهده کند. البته خود بازی را هوش مصنوعی دیگری انجام میداد. درنهایت، شبکهی مجهز به چهار کامپیوتر توانست بازی را براساس همان محتوای مشاهدهشده طراحی کند که ساختارهای گرافیکی قابلدرک و - تعمیرگاه مجاز ساید بای ساید جنرال الکتریک - با کمی استثنا قابلاجرا داشت.
هکتور مارینز، نمایندهی انویدیا، در مصاحبهای دربارهی آزمایش اخیر و دستاورد هوش مصنوعی شرکتش میگوید:
تعمیرگاه مجاز ساید بای ساید جنرال الکتریک کیفیت بالا، خدمات متفاوت
هوش مصنوعی ما هیچ بخشی از کدهای پکمن را مشاهده نکرده است. درواقع، هوش مصنوعی فقط قوانین را با استفاده از مشاهده آموخت.
هوش - تعمیرگاه مجاز ساید بای ساید جنرال الکتریک - مصنوعی در جریان مشاهدهی بازی، اصولی همچون سرعت پکمن، تواناییهای حرکتی، ناتوانی در عبور از دیوارها، الگوی حرکتی چهار دشمن (روح) اصلی، پیامد خوردن گلولههای قدرتی پکمن و پیامد برخورد روحها با پکمن را - تعمیرگاه مجاز ساید بای ساید جنرال الکتریک - آموخت. مارینز میگوید هرکسی با دانش برنامهنویسی میتواند با ساعتها مشاهدهی بازی پکمن و درک قوانین آن، نسخهای از بازی را بنویسد. هوش مصنوعی نیز همین کار را انجام داد.
مارینز و دیگر محققان انویدیا جزئیات بیشتری از روند پیادهسازی کدها بهوسیلهی هوش مصنوعی منتشر نکردند. درواقع، مشخص نیست هوش مصنوعی - تعمیرگاه مجاز ساید بای ساید جنرال الکتریک - از روشهای میانبری برای نوشتن کد قابلاجرا - تعمیرگاه مجاز ساید بای ساید جنرال الکتریک - استفاده کرده یا از موتورهای بازی کنونی. بههرحال، بهنظر نمیرسد هوش مصنوعی بدون ابزارها و یادگیری برنامهنویسی، این توانایی را پیدا کرده باشد. دراینصورت، بسیاری از گیمرهای امروزی باید توسعهدهندهی بازی نیز میبودند. البته تیم انویدیا مقالهی کامل و پیچیدهای - تعمیرگاه مجاز ساید بای ساید جنرال الکتریک - در توضیح چگونگی - تعمیرگاه مجاز ساید بای ساید جنرال الکتریک - عملکرد هوش مصنوعی منتشر کرده است. بهطورخلاصه میتوان گفت سه ماژول (حافظه و موتور دینامیکی و موتور رندر) بهصورت شبکهی عصبی - تعمیرگاه مجاز ساید بای ساید جنرال الکتریک - در - تعمیرگاه مجاز ساید بای ساید جنرال الکتریک - ساختن بازی درگیری - تعمیرگاه مجاز ساید بای ساید جنرال الکتریک - شدهاند.
محققان - تعمیرگاه مجاز ساید بای ساید جنرال الکتریک - انویدیا میگویند نسخهی فعلی از دستاورد هوش مصنوعی مشکل پایداری دارد. بهعلاوه، بازی ساختهشده در رزولوشن ۱۲۸ در ۱۲۸ پیکسل و ۵۰ فریمبرثانیه اجرا میشود که از استاندارد ۶۰ فریمبرثانیهی بازار کمتر است. انویدیا میگوید نسخهی قابلبازی پکمن ساخت هوش مصنوعی تابستان امسال بهصورت عمومی عرضه خواهد شد. البته هنوز مشخص نیست بازی بهصورت فایل نصبی اجرایی عرضه خواهد شد یا بهعنوان گزینهای در سرویسهای ابری همچون انویدیا جیفورس ناو.
انویدیا در مصاحبه دربارهی - تعمیرگاه مجاز ساید بای ساید جنرال الکتریک - دستاورد جدید، به تأثیر احتمالی آن بر آیندهی صنعت بازی اشاره میکند. محققان با وجود تأکیدنکردن زیاد بر ادعا، معتقد هستند از توسعهی پکمن تا استفاده از GameGAN برای ساختن بازیها و شبیهسازیها مسیر مستقیمی وجود دارد؛ بازیهایی که با کیفیتی برابر با نسخههای سهبعدی حرفهای کنونی خواهند بود. بههرحال، آنها اعتقاد دارند این دستاوردهای هوش - تعمیرگاه مجاز ساید بای ساید جنرال الکتریک - مصنوعی میتواند حداقل بهعنوان - تعمیرگاه مجاز ساید بای ساید جنرال الکتریک - ابزاری به توسعهدهندگان بازی کمک کند.
یکی از نمایندگان انویدیا دربارهی - تعمیرگاه مجاز ساید بای ساید جنرال الکتریک - دستاورد جدید شرکت در حوزهی هوش مصنوعی میگوید:
تعمیرگاه مجاز ساید بای ساید جنرال الکتریک. جهت مشاهده قیمت و سفارش کلیک کنید
کارگزار هوش مصنوعی توسعه دادیم که تنها با مشاهدهی بازی میتواند قوانین آن را بیاموزد. پیش از اینکه ابزاری برای واردکردن محتوا به بازی طراحی کنید، باید قوانین را به آن آموزش دهید. بهعنوان مثال، به بازی GTA V دقت کنید. هزاران هنرمند چندین سال تلاش کردند آن دنیاها را توسعه دهند. هرگونه ابزاری که به توسعهی آسانتر المانهای بینجامد، نقشی حیاتی در صنعت ایفا خواهد کرد.
محققان انویدیا در صحبتهای خود تأکید زیادی بر ارزش مؤلفههای بازی مانند شخصیتها و ساختمانها و وسایل نقلیه میکنند که - تعمیرگاه مجاز ساید بای ساید جنرال الکتریک - در بازیهای بزرگ نقشی حیاتی برعهده دارند؛ مؤلفههایی که ابتدا به طرحی و سپس کدنویسی برای درک چگونگی تعامل با دنیای بازی نیاز دارند. درنهایت، آنها تأکید میکنند یادگیری - تعمیرگاه مجاز ساید بای ساید جنرال الکتریک - خودکار قوانین بازی - تعمیرگاه مجاز ساید بای ساید جنرال الکتریک - به توسعهی آسانتر مؤلفهها کمک میکند.
انویدیا با وجود تأکید بر فواید فناوری جدید برای آیندهی - تعمیرگاه مجاز ساید بای ساید جنرال الکتریک - دنیای بازی، به - تعمیرگاه مجاز ساید بای ساید جنرال الکتریک - زمان و هزینه و قدرت پردازشی موردنیاز برای یادگیری بازی حرفهای سهبعدی بهوسیلهی هوش مصنوعی اشارهای نکرد. گفتنی است کاربری دیگری هم برای این هوش مصنوعی تصور میشد و یادگیری محیطهای واقعی یا فیلمبرداریشده و استفاده از قوانین آن در توسعهی رباتهای واقعی، از دستاوردهای مهم دیگر محسوب میشود. فراموش نکنید برای یادگیری بازی سادهی پکمن، هوش مصنوعی باید ۵۰ هزار ساعت از آن را مشاهده میکرد. محصول نهایی نیز ازلحاظ پایداری - تعمیرگاه مجاز ساید بای ساید جنرال الکتریک - با مشکل روبهرو شد. خود محققان اعتراف میکنند برای پیادهسازی هوش مصنوعی در توسعهی بازیهای سهبعدی هنوز مشکلات بیشماری در پیش دارند. هنوز این سوال وجود دارد که برای توسعهی بازیای مانند GTA بهدست هوش مصنوعی، به چقدر قدرت پردازشی و چند ساعت مشاهدهی بازی نیاز داریم؟
درنهایت، نمیتوان ادعا کرد توسعهی بازیهای حرفهای بهوسیلهی هوش مصنوعی ممکن نیست. البته برای شگفتزدهشدن از دستاورد اخیر انویدیا هم باید کمی صبر کنیم. اگر تیم محققان بتوانند بازیهایی کمی پیچیدهتر را با ساختار کنونی توسعه دهند، میتوان به برنامههای آتی بیشتر امیدوار بود.