تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد


انواع خدمات مشاوره و تعمیر مایکروویو در محل شما

مشاوره رایگان

بسیاری از خرابی های مایکروویو نیازی به تعمیرکار ندارد و شما میتوانید خودتان مشکل را رفع نمایید. جهت دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید.
02191001680
phone


استفاده از قطعات اورجینال

تمام قطعات مورد استفاده برای تعمیر مایکروویو دارای ضمانت 90 روزه میباشند تا مشتریان با خیالی آسوده خدمات مطلوب را دریافت نمایند.
02191001680
phone


اعزام فوری کارشناس

فقط با یک تماس بلافاصله کارشناس به محل شما اعزام می گردد. همچنین میتوانید به صورت آنلاین درخواست تعمیر دستگاه خود را ثبت نمایید.
02191001680
phone


مزایا و برتری تعمیرچی

سوالات متداول

  1. سوال: آیا در صورتی که مایکروفر خالی روشن شود دستگاه آسیب میبیند؟
    پاسخ: در صورتی که مایکروفر خالی روشن شود اشعه لیزر به آنتن مگنترون برگشته و دچار جرقه و آسیب میگردد. جدا از خالی روشن کردن مایکروفر خودداری کنید.
  2. سوال: فن در مایکروفر چه نقشی دارد؟
    پاسخ: فن مایکروفر وظیفه خنک کردن مگنترون را بر عهده دارد و در بعضی مدل ها فن کانوکشن نیز وجود دارد که وظیفه آن پخش گرما در قسمت های مختلف فر مایکروفر میباشد.
  3. سوال: آیا تکنسین مایکروویو قبل از مراجعه با من هماهنگ میکند؟
    پاسخ: تمام تکنسین های مایکروویو قبل از مراجعه با شما تماس گرفته و زمان مراجعه را با شما هماهنگ مینمایند.
  4. سوال: علت خرابی میکروسوییچ مایکروویو چیست؟
    پاسخ: محکم بستن درب، چربی گرفتن دستگاه و ... میتواند باعث خرابی میکروسوییچ درب مایکروفر شود.
  5. سوال: آیا استفاده از مایکروفر در مدت طولانی به دستگاه آسیب میزند؟
    پاسخ: بهتر است در استفاده از برنامه مایکرو بیشتر از 10 دقیقه دستگاه را روشن نگذاشته وبین هربار استفاده حداقل 5 دقیقه به دستگاه استراحت دهید تا از آسیب به لیزر دستگاه جلوگیری شود.
متن مطلب      کل مطالب     

تلفن تماس : 02191001680


کد مطلب: 14074.html
یکشنبه, ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۰

عکاسی خیابانی چیست ؛ تمام آنچه برای شروع باید بدانیم

عکاسی خیابانی یکی از ژانرهای جذاب و البته چالش‌برانگیز عکاسی است که بیشترین تعامل را به دنبال دارد؛ اما برای شروع عکاسی خیابانی باید نکات و قوانینی را رعایت کرد که در این مقاله به آن‌ها پرداخته‌ایم.

عکاسی خیابانی یکی از چالشی‌ترین و درعین‌حال جذاب‌ترین ژانرهای عکاسی - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - است. مستندسازی مردم در زندگی و محیط روزمره کار ساده‌ای نیست؛ نزدیک شدن و عکاسی از افراد کاملا غریبه نیاز به صبر، سخت‌کوشی و شجاعت دارد. در این مقاله به بررسی دقیق عکاسی خیابانی و تفاوت‌ آن با دیگر ژانرهای عکاسی می‌پردازیم.

مانند عکاسی ورزشی، در عکاسی خیابانی نیاز به واکنش‌ سریع دارید و مانند عکاسی سفر، باید مهارت داستان‌گویی خود را تقویت کنید. همچنین باید تصاویر را به گونه‌ای ترکیب‌بندی کنید که برای مخاطب جذاب باشند. اگر فکر می‌کنید به این ژانر علاقه دارید در این مقاله با ما همراه شوید.

عناوینی که در این مقاله خواهید خواند:

عکاسی خیابانی چیست؟

عکاسی خیابانی در معنای عام به ثبت لحظه‌های زندگی در مکان‌های عمومی - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - گفته می‌شود و برخلاف اسمش، لزوما نباید در خیابان - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - انجام شود. به‌طور کلی هنوز تعریف دقیقی برای عکاسی خیابانی و روش انجام آن وجود ندارد. عکاسی خیابانی راهی برای نمایش محیط اطراف و چگونگی برقراری ارتباط با این محیط به‌عنوان - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - یک عکاس است. عکاس خیابانی آنچه می‌بیند، فیلتر می‌کند، لحظات الهام‌بخش را ثبت می‌کند و این لحظات را با دیگران به اشتراک می‌گذارد.

عکاسی خیابانی - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - لزوما نیازی به سوژه‌های انسانی ندارد یا حتما نباید در شهر یا بازاری شلوغ ثبت - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - شود. عکس خیابانی را می‌توان در هر جایی ثبت کرد. از آنجا که خیابان عمومی‌ترین و قابل - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - دسترس‌ترین موقعیت است، عکاسی خیابانی را می‌توان عمومی‌ترین و در - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - دسترس‌ترین شکل عکاسی در نظر گرفت. هر شخصی می‌تواند عکاسی خیابانی باشد. برای عکاسی خیابانی لزوما نیازی به مدل‌های زیبا، نورپردازی حرفه‌ای، استودیویی بزرگ یا - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - حتی دوربینی گران‌قیمت ندارید.

از طرفی در عکاسی خیابانی نیازی به رعایت تمام ابعاد تکنیکی عکاسی ندارید. برای مثال تصاویر منظره یا طبیعت معمولا باید وضوح بالایی داشته باشند؛ چرا که اغلب در ابعاد بزرگ چاپ خواهند داشت. از طرفی در عکاسی خیابانی بهترین تصاویر می‌توانند درست مقابل چشم شما شکل بگیرند؛ مثلاً در راه رفتن به محل کار یا خانه یا در کافی‌شاپ. این ناگهانی بودن ویژگی بارز عکاسی خیابانی است. به همین دلیل تصاویر پر از نویز و حتی گاهی خارج از قابِ گری وینوگرند یا فوکوس‌های ناقص همیشه باعث خراب شدن عکس خیابانی نمی‌شوند؛ - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - بلکه گاهی کاملا عمدی هستند؛ اما این تصمیم‌های ناگهانی را نمی‌توان تدریس کرد. بسیاری از لحظات ناگهانی و آنی هستند؛ به همین دلیل نمی‌توان راه دقیقی برای مهارت در عکاسی خیابانی پیشنهاد داد. تنها - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - چیزی که عکاس خیابانی را از دیگر ژانرها متمایز می‌کند، زمانی است که بیرون از خانه سپری می‌کند و منتظر شکار لحظه‌ها می‌ماند.

 

تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد

 برای عکاسی خیابانی لزوما نیازی به سوژه‌های انسانی - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - ندارید

 تجهیزات عکاسی خیابانی

 با هر نوع دوربینی می‌توان عکاسی خیابانی را انجام داد. چه دوربینتان از نوع SLR با - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - یک لنز زوم بزرگ - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - باشد چه دوربین گوشی هوشمند، می‌توانید این سبک عکاسی را انجام بدهید؛ اما تجهیزات متفاوت دارای مزایای متفاوتی هستند. برای مثال با لنز زوم می‌توانید از فواصل و سوژه‌های دورتری عکاسی کنید؛ اما از طرفی این لنزها سنگین‌تر هستند و سوژه‌ها خیلی زود متوجه آن‌ها می‌شوند. لنز پرایم هم شما را به فواصل مشخصی محدود می‌کند؛ - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - اما سبک‌تر است.

دوربین‌های میکرو چهارسوم و حتی دوربین‌های تلفن - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - هوشمند هم در موقعیت‌های شلوغ مناسب هستند. این دوربین‌ها سبک‌تر هستند و کمتر جلب توجه می‌کنند. لنزهای پرایم شما را به فاصله‌ی کانونی خاصی محدود می‌کنند؛ اما مزیت بزرگی دارند. این محدودیت مانع از ثبت برخی تصاویر خاص می‌شود؛ اما در چارچوب آن می‌توانید مهارت‌های عکاسی خود را بهبود بدهید.

 

تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد

اصول عکاسی خیابانی

امروزه شبکه‌های اجتماعی مملو از عکس‌های متوسط و ضعیف خیابانی هستند. صرفا نشانه‌گیری سوژه با لنز از شما عکاس خیابانی نمی‌سازد و مانند دیگر ژانرهای عکاسی، روش ترکیب‌بندی و نورپردازی تأثیر بسزایی بر خروجی تصویر دارند. یک عکس خیابانی خوب نیاز به سوژه‌ای تعریف‌شده دارد. سعی کنید با استفاده از قوانین ترکیب‌بندی داستان خود را روایت کنید. عکس‌هایی - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - خلق کنید - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - که مخاطب در مقابل آن‌ها مکث کند و سؤال‌هایی بپرسد.

اخلاق و غلبه بر ترس

گاهی ممکن است عکاسی خیابانی برای سوژه‌ها آزاردهنده یا ناخوشایند باشد. عکاسی کاندید (بدون اطلاع سوژه و ژست قبلی) معمولا بدون اجازه‌ی سوژه انجام می‌شود. برای هر عکسی که ثبت می‌کنید، صرف‌ نظر از زیبایی یا جذابیت عکس، شاید سوژه نخواهد - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - به هر دلیلی - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - دیده شود. برخی سوژه‌ها اهمیتی نمی‌دهند؛ اما برای برخی سوژه‌ها مهم - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - است که در عکس‌ - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - حضور نداشته باشند.

این مشکلات هزینه‌ای است که باید برای عکاسی خیابانی بپردازید. اغلب افراد به دلایلی مثل عشق به مردم یا عشق به اکتشاف و ثبت فرهنگ عامه این کار را انجام می‌دهند. دوربین راهی برای بازگشت به لحظات گذشته و لذت بردن از آن‌ها است. این تصاویر ارزشمند هستند. وقتی به تصاویر دهه‌های ۱۹۲۰، ۱۹۵۰، ۱۹۷۰ یا حتی تصاویر پانزده سال پیش نگاه می‌کنید، جذاب‌ترین تصاویر کدام‌‌اند؟ قطعا تصاویری که فرهنگ و مردم را نشان می‌دهند. این تصاویر - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - ارزش فرهنگی زیادی دارند به همین دلیل برای تمام افراد جذاب‌اند. ترس یکی از سخت‌ترین موانعی است که افراد تازه‌کار باید بر آن غلبه کنند و از طرفی موانع اخلاقی می‌توانند دشوارتر - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - باشند.

اما اگر عکاسی خیابانی را به شیوه‌ای صحیح انجام بدهید به‌ندرت با موانع مختلف روبه‌رو می‌شوید. در درجه‌ی اول باید از کاری که انجام می‌دهید مطمئن باشید و اگر شخصی از - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - شما پرسید چه کار می‌کنید، جواب قاطعی به او بدهید. برای مثال می‌توانید - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - بگویید:

من عکاس هستم. پروژه‌ی ثبت فرهنگ و مردم را شروع کرده‌ام و به نظرم مردم سوژه‌های خوبی هستند.

اگر سؤال‌های بیشتری پرسیدند، می‌توانید بگویید نمی‌خواهید کسی را آزار بدهید و می‌توانید تصاویرشان را پاک کنید. اگر کسی شما را به خاطر عکس گرفتن دنبال کرد، - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - لازم نیست حالت تدافعی و مبارزه به - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - خود بگیرید. سعی کنید صرف‌ نظر از هر اتفاقی آرامش خود را حفظ کنید. سعی کنید رفتاری عادی داشته باشید. هرچه بخواهید مخفیانه‌تر عکاسی کنید عجیب‌تر به نظر می‌رسید. هرچه ظاهرتان عادی‌تر باشد و کمتر - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - مخفی شوید افراد کمتر به شما شک می‌کنند.

در نهایت سعی کنید عکاسی خیابانی را از جاهای شلوغ مثل بازار شروع کنید؛ زیرا در جاهای شلوغ کمتر به چشم می‌آیید. این ترفند روش خوبی برای شروع است. سپس می‌توانید در موقعیت‌هایی کاملا متفاوت مانور بدهید.

قوانین کشورها برای عکاسی - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - خیابانی

کشورهای مختلف قوانین متفاوتی برای عکاسی خیابانی دارند و در برخی کشورها عکاسی خیابانی بدون اجازه، غیر قانونی است. در برخی کشورها یا شهرها عکاسی خیابانی به‌طور کلی غیر ممکن است؛ درحالی‌که در - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - برخی کشورها - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - می‌توان قوانین را دور زد و نادیده گرفت. در برخی کشورها عکاسان خیابانی تنها - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - در صورتی می‌توانند تصویر کاندید ثبت کنند که چهره‌ی سوژه قابل تشخیص - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - نباشد. در ایالات متحده و بریتانیا حریم خصوصی در مکان‌های عمومی معنی ندارد؛ به - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - این معنی که می‌توانید به‌صورت قانونی از هر سوژه‌ای که بخواهید، عکاسی کنید.

تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد

 قوانین عکاسی خیابانی در ایران

عکاسی خیابانی در ایران هم قوانین خاص خود دارد و با وجود محدودیت‌ها، می‌توان تصاویر زیبایی خلق - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - کرد. - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - البته عکاسی خیابانی در ایران با توجه به شرایط کنونی دشوارتر از گذشته شده است. به گفته‌ی - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - کامبیز نوروزی (حقوقدان و کارشناس رسانه) در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا برای عکاسی خیابانی در - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - ایران باید شرایط ذیل را رعایت کرد:

  • عکاسی در فضاهای عمومی، آزاد است و نیازی به مجوز - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - ندارد: عکاسی در فضاهای عمومی که همه می‌توانند به آن وارد شوند آزاد است. البته همیشه باید حریم خصوصی افراد را در نظر گرفت. برای مثال خیابان، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی، راهروی وزارتخانه‌ها از فضاهای عمومی هستند و می‌توان در آن‌ها عکاسی کرد.
  • عکاسی در فضاهای نیمه‌خصوصی و نیمه‌دولتی با کسب مجوز آزاد است: فضاهای نیمه‌خصوصی شامل رستوران، سالن تئاتر، سالن کنسرت، سالن‌های ورزشی از نظر مقررات اداره‌ی اماکن در دسته‌ی مکان‌های عمومی تعریف می‌شوند؛ اما در واقع نیمه‌خصوصی و نیمه‌عمومی هستند. برای مثال عکاس نباید بدون مجوز از سالن تئاتر عکاسی کند؛ چون ارزش مادی و معنوی کارگردان را نقض می‌کند.
  • عکاسی در فضاهای خصوصی ممنوع است: - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - از نظر حقوق عکاسی مشمول قوانین آزادی بیان است؛ اما فضاهایی مثل خانه، اتومبیل و چهره‌ی افراد در دسته‌ی فضاهای - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - خصوصی قرار می‌گیرند و عکاسی به‌صورت مطلق از آن‌ها ممنوع است. همچنین عکاسی از مکان‌های نظامی و امنیتی مثل کلانتری، پادگان، زندان و ساختمان‌های وزارت اطلاعات و مکان‌هایی با تابلوی هشدار عکاسی ممنوع از نظر حقوقی و قانونی ممنوع است.
  • عکاسی خیابانی آزاد است: با - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - وجود سختگیری‌های نهادهای حاکمیتی و مشکلاتی که برای عکاسی خیابانی در ایران وجود دارد، عکاسی خیابانی در ایران آزاد است. مادامی که عکاس به دنبال عکاسی از فضاهایی خیابانی مثل ترافیک، مغازه‌ها، دست‌فروشان کنار خیابان و هر چیز غیر از چهره‌ باشد، عکاسی خیابانی آزاد است و نمی‌توان برای آن‌ محدودیتی به وجود آورد.
  • چهره حریم - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - شخصی است: عکاس خیابانی برای عکاسی از چهره‌ی افراد باید از آن شخص کسب اجازه کند و این یکی از مشکلات عمده‌ی عکاسان خیابانی است. هر عکاسی تنها در صورت کسب اجازه می‌تواند فردی را در سوژه‌ی کانونی عکس خود قرار بدهد؛ اما در تصاویر که تعدد چهره‌ی افراد بالا است و چهره‌ها به‌صورت دقیق قابل شناسایی نیستند عکاسی مانعی ندارد. برای مثال عکاسی در تجمع‌های سیاسی و مدنی از چهره‌ی افراد بلامانع است.

 روزهای - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - بدون عکس

بسیاری از روزها با عکس‌هایی به - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - خانه برمی‌گردید - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - که هیچ کدام ارزش نگه‌داری ندارند. این مسئله عادی است و نباید انگیزه‌ی خود را از دست بدهید. عکاسی خیابانی خوب به اندازه‌ی - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - کافی صبور است و منتظر فرصت می‌ماند تا خود را نشان بدهد. با کار و تمرین زیاد نتایج خوبی به دست خواهد آمد.

 سوژه های عکاسی خیابانی

همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم، سوژه‌های عکاسی خیابانی لزوما نباید انسان‌ها باشند. البته برخی افراد معتقدند عکاسی خیابانی حتما - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - باید شامل سوژه‌های انسانی باشد؛ اما لزوما این‌طور نیست. برای مثال می‌توانید از سایه‌ها برای ثبت تصاویر تأمل‌برانگیز استفاده کنید؛ حتی اگر نتوانید سوژه‌ی انسانی به وجود آورنده‌ی سایه را ببینید. در ادامه به معرفی برخی سوژه‌های مناسب برای عکاسی خیابانی می‌پردازیم.

 سوژه‌های دور

اگر هنوز برای نزدیک شدن به سوژه‌ها احساس راحتی نمی‌کنید، از فاصله‌ای کمی‌ دورتر عکاسی کنید. البته این به مفهوم ثبت تصاویر تله‌فوتو نیست، بلکه به دنبال چشم‌اندازهای جذاب محیطی باشید که سوژه‌ها را در قاب آن‌ها قرار بدهید.

تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد

تمام سوژه‌ها باید کاندید باشند؟

پاسخ به این پرسش مثبت است. - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - سوژه‌های عکاسی خیابانی کاندید هستند؛ اما این ژانر انعطاف زیادی دارد - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - و می‌توانید پرتره‌هایی خیابانی را به‌صورت غیر کاندید و کاملا آگاهانه خلق کنید. برای ثبت - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - پرتره‌های خیابانی باید با سوژه ارتباط برقرار کنید. برقراری ارتباط با یک غریبه ممکن است در ابتدا کمی سخت به نظر برسد؛ اما - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - در این راه با افراد جالبی آشنا می‌شوید. همچنین می‌توانید تا - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - حد زیادی بر ترس خود غلبه کنید.

نوع دیگر عکاسی غیر کاندید معمولا زمانی رخ می‌دهد که با سوژه ارتباط چشمی برقرار کنید. البته برخی معتقدند - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - ارتباط - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - چشمی حس آنی بودن عکس را از بین می‌برد و باعث تغییر چشم‌انداز می‌شود؛ اما اگر سوژه متوجه حضورتان شود و لحظه‌ای به - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - شما نگاه کند، می‌توانید ظاهر طبیعی او را ثبت کنید. این روش می‌تواند کمی حس شوخ‌طبعی به تصویر اضافه کند.

تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد

عکاسی از کودکان

از نظر اخلاقی عکس گرفتن از کودکان کمی دشوارتر است. برای مثال برخی والدین خیلی مراقب فرزندشان هستند. برای اینکه با والدین عصبانی روبه‌رو نشوید، سعی کنید قبل از عکاسی از کودکان حتما از آن‌ها اجازه بگیرید.

اگر فرصت جذابی برای ثبت لحظه‌ای پیدا کردید که شامل کودکان می‌شود، سعی کنید از والدین آن‌ها اجازه بگیرید و اطلاعات تماستان را در اختیارشان قرار بدهید. بسیاری از والدین برای ثبت تصاویر جذاب از کودکانشان خوشحال می‌شوند؛ زیرا به‌ندرت پیش - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - می‌‌آید - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - که با تجهیزات حرفه‌ای از کودک خود عکس بگیرند. اگر والدین یا مراقبان کودک را در اطراف خود نمی‌بینید، سعی کنید چهره‌ی کودکان را در - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - ترکیب‌بندی مخفی کنید.

تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد

عکاسی از نوازنده‌های خیابانی

نوازنده‌‌های خیابانی به عکاسی عادت دارند. برخی از آن‌ها برای امرار معاش موسیقی می‌نوازند؛ در نتیجه می‌توانید قبل از عکاسی از آن‌ها مبلغی برای قدردانی به آن‌ها بدهید. سپس وقتی را صرف عکاسی از زاویه‌های مختلف کنید - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - و با نور بازی کنید. در صورت تمایل آن‌ها می‌توانید عکس‌ها را - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - بعدا برایشان ارسال کنید.

تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد

عکاسی از پشت شیشه

بسیاری از عکاس‌های خیابانی از - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - روبه‌رو شدن با سوژه‌های خود - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - واهمه دارند. سعی کنید از خیابان از فضای داخل ساختمان عکاسی کنید. پنجره مانند محافظی در میان شما و سوژه قرار دارد. به یاد داشته باشید که اگر سوژه متوجه شد، لبخند را فراموش نکنید.

تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد

عکاسی از پشت سر - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - افراد

لزوما نیازی نیست از چهره‌ی افراد عکاسی کنید. عکاسی از پشت سر سوژه‌ها روشی مناسب - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - برای عکاسی بدون دیده شدن است. در عکاسی از پشت سر افراد می‌توانید به دنبال افرادی با لباس‌های جذاب مثل کلاه باشید.

تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد

عکاسی از حیوانات در خیابان

عکاسی از یک گربه یا سگ می‌تواند ایده‌ی خوبی برای عکاسی خیابانی باشد. هنگام عکاسی از حیوانات از پائین و با زاویه‌ی واید عکاسی کنید تا به خروجی‌های جذاب‌تری برسید.

تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد

سوژه‌های سیلوئت

ثبت سیلوئت‌ها در عکاسی خیابانی، روشی برجسته برای ثبت سوژه‌ها بدون نیاز به دیده شدن آن‌ها است. در ابتدا به دنبال نور پشتی قوی یا پنجره‌ای درخشان بروید که به عنوان پس‌زمینه عمل کنند. سپس منتظر بمانید که سوژه از مقابل آن عبور کند.

تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد

عکاسی از خود (سلف‌پرتره)

می‌توانید زمانی را صرف عکاسی خیابانی از خود کنید. سلف‌پرتره در عکاسی می‌تواند شامل ثبت انعکاس در - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - آینه‌ها، ماندآب‌ها، شیشه یا دیگر سطوح انعکاسی در خیابان باشد.

تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد

ژست عکاسی خیابانی

ژست سوژه‌ها در عکاسی خیابانی و زبان بدن‌ آن‌ها پیام و مفهوم مشخصی منتقل می‌کند. در عکاسی خیابانی سوژه‌ها معمولا از ثبت تصاویر بی‌خبرند و زمانی را صرف ژست گرفتن نمی‌کنند؛ اما ثبت ژست سوژه‌ها به مهارت عکاس در شکار لحظه‌ها در زمان و نورپردازی مناسب هم وابسته است. حالت چهره‌ی افراد و نوع حرکت آن‌ها همان - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - چیزی است که عکس‌های خیابانی را متمایز - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - می‌کند. بدون انتقال احساسات تصاویر یکنواخت به نظر می‌رسند.

تصاویر عکاسی خیابانی می‌توانند انواع احساسات از جمله خوشحالی، غم، خشم، ترس یا هر نوع حس دیگری را منتقل کنند. - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - بسیاری از احساسات را هم می‌توانید در مرحله‌ی ویرایش نهایی استخراج کنید. در عکاسی خیابانی می‌توانید به جزئیاتی مثل قرار گرفتن دست‌ها یا حتی بافت آن‌ها توجه کنید. به غیر از چهره، دست‌ها هم می‌توانند ابزاری برای انتقال احساسات باشند.

همچنین می‌توانید از اکسسوری‌هایی مثل دستبند یا گردنبند - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - در نمایی بسته عکاسی کنید؛ اما قبل از هر چیز بهتر است کمی به سوژه نزدیک شوید. مثل از عینک آفتابی، گردنبند یا دستبند او تعریف کنید. اغلب عکس‌های خیابانی به‌صورت کاندید هستند؛ اما می‌توانید از سوژه‌ها بخواهید با دست‌های خود ژست مشخصی بگیرند.

تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد

تکنیک های مهم عکاسی خیابانی

هر عکاس روش خود را برای عکاسی خیابانی دارد. هیچ روش کاملا صحیحی وجود ندارد؛ اما باید به برخی معیارها توجه کرد. همچنین اگر مدتی طولانی است که به یک شیوه عکاسی می‌کنید، بهتر است در قبال سایر روش‌های عکاسی انعطاف داشته باشید و از دایره‌ی آسایش خود بیرون بروید.

برخی عکاس‌ها از مقدار زیادی بوکه در تصاویر خود استفاده می‌کنند. این روش مناسب است؛ اما باید ژانر عکاسی کاندید - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - را در نظر بگیرید که در آن سوژه‌ها با سرعت بالایی حرکت می‌کنند؛ اگر از f/2.8 در این ژانر استفاده کنید، ممکن است فوکوس را - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - از دست بدهید و حتی عکس را خراب کنید. از طرفی عکاسی از چند سوژه با عمق‌ میدان مختلف کمی دشوار است. با محو محیط اطراف می‌توانید زمینه و پس‌زمینه‌ی - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - تصویر را حذف و به معنا و روایت داستانی عکس کمک کنید.

لازم است به سرعت شاتر هم توجه کنید. در عکاسی خیابانی به - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - سرعت شاتر بالایی نیاز دارید تا بتوانید حرکات افراد را ثبت کنید. سرعت شاتر ۱/۲۵۰ بر ثانیه گزینه‌ی مناسبی در سایه - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - و سرعت‌های ۱/۴۰۰ و۱/۵۰۰ برای نور مستقیم خورشید مناسب هستند. در موقعیت‌های تاریک‌تر می‌توانید از سرعت ۱/۱۶۰ و گاهی ۱/۱۲۵ استفاده کنید.

حالا فرض کنید می‌خواهید عمق میدان را - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - تا حد ممکن ثبت کنید. برای رسیدن به این نتیجه چه تنظیماتی مناسب است؟ - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - اولین گام تنظیم ISO است. نباید از بالا بردن ایزو تا اعداد بالاتر بترسید. نویز در عکاسی خیابانی ویژگی بدی نیست. دوربین خود را در ایزوهای بالا تست کنید. این کار را فقط روی مانیتور انجام ندهید و سعی کنید تصاویر را چاپ - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - کنید. در دوربین‌های جدید به‌راحتی می‌توانید با ایزوی ۱۶۰۰، ۳۲۰۰ و حتی ۶۴۰۰ کار کنید.

در دوربین‌های دیجیتال مثل فوجی X100 می‌توانید دوربین خود را روی ایزوی ۴۰۰ در نور خورشید، ایزوی ۸۰۰ در سایه، ۱۶۰۰ در - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - سایه‌ی تاریک، ۳۲۰۰ در هوای گرگ‌ومیش و ۶۴۰۰ در هنگام شب تنظیم کنید. با دوربین‌های نیمه‌حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای می‌توانید کمی محتاطانه برخورد کنید؛ برای مثال ایزوی ۳۲۰۰ در شب و ۱۶۰۰ در گرگ‌ومیش مناسب است.

دلیل استفاده از ایزوی بالا، سرعت شاتر - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - بالا برای فریز کردن حرکت و گشودگی دیافراگم کم (اعداد بالایی مثل f/8 - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - و f/11) است؛ در نتیجه عمق میدان کافی در عکس به وجود می‌آید. همچنین می‌توانید دوربین خود را روی حالت اولویت شاتر (shutter priority) تنظیم کنید؛ البته می‌توانید در حالت manual عکاسی کنید؛ اما حالت اولویت شاتر توصیه می‌شود؛ - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - زیرا ممکن است تصویری را در نور مستقیم خورشید ثبت کنید و تصویر دیگری در سایه ثبت شود که در نتیجه، تنظیمات مورد - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - نیاز متفاوت خواهد بود و نمی‌توان هر لحظه تنظیمات را تغییر داد. در عوض در موقعیت‌های نورپردازی فضای داخلی یا هنگام شب می‌توانید از حالت manual استفاده کنید یا اگر به دنبال عمق - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - میدان سطحی هستید، می‌توانید از حالت اولویت دیافراگم (aperture - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - priority) در اعدادی مثل f/2.8 استفاده کنید - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - و ایزو را کاهش بدهید.

تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد

ترکیب‌بندی و نور

ترکیب‌بندی در عکاسی خیابانی مشابه ترکیب‌بندی در تمام ژانرهای عکاسی است؛ اما چند نکته را باید در نظر بگیرید. عکس‌های خیابانی خود را مانند عکس‌های منظره ترکیب‌بندی کنید. صحنه را ارزیابی کنید و سپس عناصر را کنار هم قرار بدهید. برای مثال به‌جای ترکیب‌بندی درخت یا کوه ممکن است - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - با شیر آتش‌نشانی یا نردبان روبه‌رو شوید. هنر عکاس خیابانی قرار دادن این عناصر کنار هم به شیوه‌ای صحیح است.

گاهی اوقات سوژه به‌تنهایی اهمیت دارد - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - و می‌خواهید به دنبال قابل برای سوژه بگردید یا پس‌زمینه را تار کنید؛ اما فقط گاهی این - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - روش صحیح است. بسیاری از عکاس‌‌های تازه‌کار صد درصد مواقع به - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - این روش عکاسی می‌کند؛ اما این یک اشتباه است. باید سعی کنید آن سوی سوژه‌ی اصلی را ببینید و بررسی کنید که آیا می‌توانید آن را با عناصر دیگر ترکیب کنید تا به چشم‌اندازی پیچیده‌تر برسید. آیا می‌توانید رابطه‌ای معنادار - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - بین سوژه‌ها ایجاد کنید؟ می‌توانید تصمیم بگیرید کدام عنصر برایتان بیشتر اهمیت دارد و آن را در پیش‌زمینه قرار بدهید.

همچنین باید به - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - جهت نور و موقعیت سوژه نسبت به آن دقت کنید. برای مثال نور چه رابطه‌ای با پس‌زمینه دارد؟ چه رنگی دارد و چند منبع نور وجود دارد؟ - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - در تمام ژانرهای عکاسی باید به این نکات توجه کرد؛ اما باید توجه داشته باشید که در عکاسی خیابانی چیزی به اسم بهترین زمان یا بهترین نورپردازی وجود ندارد. حتی نور شدید نیم روز یا نور کم شب می‌توانند به خلق تصاویری زیبا بینجامند. در نتیجه می‌توانید در هر شرایط نور مانور بدهید. زیبایی عکس‌های خیابانی به واکنش سریع به نور وابسته است.

برخی عکاس‌ها از فلش پرتابل برای نورپردازی سوژه‌ها و جداسازی آن‌ها از پس‌زمینه استفاده می‌کنند. این کار می‌تواند چشم‌اندازی عالی - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - به تصویر بدهد؛ اما به یاد - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - داشته باشید که تاباندن نور فلش به صورت - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - یک غریبه می‌تواند ناخوشایند باشد؛ به‌ویژه اگر نور فلش شدید باشد می‌تواند حس واقعی بودن عکس را از بین ببرد. البته این نتیجه برای برخی عکاسان خوشایند است. در نهایت همه چیز به انتخاب خودتان بستگی دارد.

تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد

فوکوس ناحیه‌ای

یادگیری فوکوس ناحیه‌ای آسان اما رسیدن به تسلط در آن کمی دشوار است. فوکوس ناحیه‌ای روشی برای استفاده از فوکوس دستی است. با تسلط بر فوکوس ناحیه‌ای می‌توانید در - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - موقعیت‌های مختلف به تصاویری با وضوح بالا برسید.

هدف، تنظیم فوکوس دوربین تا - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - فاصله‌ای مشخص است. معمولا می‌توانید این فاصله را بین ۲.۵ - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - تا ۳ متر تنظیم کنید که متداول‌ترین - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - فاصله برای ثبت سوژه‌ها است. سپس با قرار گرفتن سوژه در این محدوده می‌توانید بدون اتلاف وقت روی دکمه‌ی شاتر کلیک و عکس خود را ثبت کنید. برای مثال می‌توانید از فوکوس ناحیه‌ای ۳۵ میلی‌متر یا بیشتر استفاده کنید - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - و - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - این مقدار را برای روز‌های روشن به ۵۰ میلی‌متر برسانید. فوکوس ناحیه‌ای بیش از ۵۰ میلی‌متر دشوارتر است.

ممکن است فوکوس ناحیه‌ای در ابتدا خیلی راحت به هم بخورد. اگر فاصله را به‌درستی تنظیم - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - نکنید کل فوکوس را از دست می‌دهید. فوکوس ناحیه‌ای در نور خورشید کار ساده‌تری است؛ زیرا با فاصله‌ی کانونی ۳۵ میلی‌متر یا فاصله‌ی عریض‌‌تر و - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - گشودگی دیافراگم f/11 تا f/16 عمق - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - میدان وسیعی به دست می‌آید. در نتیجه اگر کمی هم فوکوس را از دست بدهید سوژه‌های اصلی وضوح خود را حفظ می‌کنند. برای موقعیت‌های تاریک‌تر و گشودگی‌های دیافراگمی مثل f/2 باید بیشتر تمرین کنید. رسیدن به فوکوس ناحیه‌ای در این شرایط دشوارتر است اما فقط به تمرین نیاز دارد.

تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد

ویرایش عکس‌های خیابانی

ویرایش عکس، نیمی از مسیر تبدیل شدن به عکس خیابانی خوب را تشکیل می‌دهد. وقتی برای عکاسی بیرون می‌روید شاید نتوانید زیاد به جزئیات دقت کنید؛ اما هنگام ویرایش است که شروع به فکر کردن می‌کنید. در این موقعیت می‌توانید تم‌ها و ایده‌های مختلف را روی عکس‌های خود پیاده‌سازی کنید. همچنین می‌توانید تصاویر مشابه را - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - برای رسیدن به داستانی بهتر ترکیب کنید. در مرحله‌ی ویرایش می‌توانید چه از نظر ظاهر و چه از نظر محتوا به سبک دلخواه خود برسید. - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - به همین دلیل زمانی که صرف ویرایش می‌کنید بعداً در عکاسی به کمک شما - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - خواهد آمد.

سعی کنید تصاویری که تم یکسانی دارند کنار هم قرار بدهید. به دنبال پیوستگی و انطباق در آثار خود باشید و مجموعه‌ای از آن‌ها را ایجاد کنید. سعی کنید تصاویر را اضافه یا حذف کنید یا ترتیب آن‌ها را در مجموعه‌های خود تغییر بدهید.

از نظر تخصصی هنگام ویرایش عکس باید توجه داشته باشید که واقع‌گرایی تا چه اندازه برای این ژانر اهمیت دارد. بسیاری از عکاس‌ها از لحظات سورئال لذت می‌برند؛ اما عکاسی خیابانی تا حد زیادی بر رئالیسم یا واقع‌گرایی بنا شده - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - است. به‌طور مشابه، تصویری که بیش از اندازه ویرایش شده است نتیجه‌ی خوبی به دنبال ندارد. نیازی نیست تمام جزئیات و سایه‌روشن‌های عکس را - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - ویرایش کنید.

تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد

محتوا و مفهوم عکاسی خیابانی

سخت‌ترین قدم در عکاسی خیابانی پیدا کردن موضوع است. می‌خواهید از چه عکاسی کنید و چرا؟ می‌خواهید عکستان چطور به نظر برسد؟ با نگاهی به آثار هنرمندان و عکاس‌های خیابانی - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - برجسته متوجه پیوستگی و نظمی در کار آن‌ها می‌شوید. شاید این پیوستگی‌ها در طول دوره‌ی یک عمر عکاسی به دست آمده و شاید در دوره‌های مختلف زندگی‌شان تغییر - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - کرده باشند؛ اما در هر صورت این پیوستگی‌ها و نظم در کار آن‌ها دیده می‌شود.

هرچه بیشتر عکاسی کنید به درک بیشتری درباره‌ی علایق خود می‌رسید. جذب عکس‌ها و - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - موضوع‌های مورد علاقه‌تان می‌شوید و سعی می‌کنید این علاقه را در عکاسی خود نشان بدهید. این سؤال را از - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - خود بپرسید: سعی دارید چه چیزی را ترسیم کنید. گاهی نیاز به زمان زیادی - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - دارید تا ایده‌هایتان را رشد و پرورش بدهید.

مطالعه‌ی آثار عکاس‌های - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - برجسته‌ی خیابانی

با پژوهش و بررسی آثار عکاس‌های خیابانی برجسته نکات زیادی خواهید آموخت. این کاری است که باید از ابتدا برای الهام ‌بخشی و درک توانایی‌های خود انجام بدهید. برای مثال آثار عکاس‌ها را در موقعیت‌های مختلف مثل شهر و روستا مقایسه کنید. کتاب‌های آن‌ها را ببینید؛ زیرا - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - یادگیری بر اساس فرمت کتاب بسیار مهم است. کتاب‌های عکس متعددی در بازار هستند که می‌توانید از آن‌ها شروع کنید.

تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد

عکسی از هنری کارتیه - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - برسون، پدر عکاسی خیابانی

از طرفی توجه ویژه‌ای به آثار عکاسانی داشته باشید که مورد علاقه‌تان نیستند. بسیاری از افراد در نگاه اول آثار این عکاسان را بدون نگاهی عمیق رد می‌کنند. مشکل عکس خیابانی این است که شاید عجیب و متفاوت جلوه کند و شاید نتوان حس واقعی عکاس را تنها با دیدن چند عکس درک کرد. در نتیجه بهتر است درباره‌ی تاریخچه و جغرافیای عکاس مطالعه کنید. سعی کنید نگاهی عمیق به پورتفولیوی هنری آن‌ها داشته باشید و بکوشید به پیام آن‌ها - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - پی ببرید. گاهی اوقات پس از مطالعه و نگاهی عمیق متوجه می‌شوید به آثار عکاس علاقه‌مند شده‌اید و آ‌ن‌ها را با نگاه دیگری دیده‌اید. از عکاسان برجسته‌ی خیابانی می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • هنری کارتیه برسون (Henri Cartier Bresson)
  • گری وینوگراند (Garry Winogrand)
  • رابرت فرانک (Robert Frank)
  • هلن لویت - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - (Helen Levitt)
  • لی فرایدلندر (Lee Friedlander)
  • ویلیام ایگلستون (William Eggleston)
  • واکر ایوانز (Walker Evans)
  • دیوید موریاما (David Moriyama)
  • مارتین پار (Martin Parr)
  • الیوت ارویت (Elliot Erwitt)
  • جوئل میروویتز (Joel Meyeorwitz)
  • مری الن مارک - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - (Mary Ellen Mark)
  • بروس دیویدسون - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - (Bruce Davidson)
  • ساول لیتر (Saul Leiter)
  • ترنت پارک (Trent Parke)
  • الکس وب (Alex Webb)
  • ویویان مایر (Vivian Maier)
  • بروس گیلدن (Bruce Gilden)

 سخن پایانی

وقتی برای اولین بار وارد عکاسی خیابانی می‌شوید زیاد به - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - تعاریف توجه نکنید؛ بلکه سعی کنید - تعمیرات سولاردام آریستون حسن آباد - از دیدگاه منحصربه‌فرد خود زندگی خیابانی را ترسیم کنید. فواصل کانونی مختلف را تجربه کنید تا به مورد دلخواه خود برسید. با نور بازی کنید و مهم‌تر از هر چیز خود را سرگرم کنید.

اگر می‌خواهید به مهارت‌های عکاسی برسید و احساسات، ژست‌ها و لحظات روایت‌کننده را ثبت کنید، عکاسی خیابانی انتخاب مناسبی برای شما است. علاوه بر این پس از مدتی متوجه بهبود مهارت‌های عکاسی خود می‌شوید. در نتیجه آموخته‌های خود در عکاسی خیابانی را می‌توانید بر دیگر ژانرهای دلخواه خود در عکاسی اعمال کنید.

اشتراک گذاری این صفحه با دوستانتان


طراحی سایت و سئو توسط گلهای اندیشه
phone