شاید تا یکی دو دهه قبل تصور دنیایی که در آن ربات ها به قدرت تفکر، خودآگاهی و احساس دست پیدا کرده اند، بسیار دور از ذهن بود اما هوش مصنوعی و چیپست های پیشرفته انسان و ماشین را از همیشه به - تعمیرات مایکروفر زانوسی در شهر جویبار استان مازندران - هم نزدیکتر کرده اند. همین حالا هواوی و آمازون در حال توسعه فناوری های درک احساس در ربات ها هستند - تعمیرات مایکروفر زانوسی در شهر جویبار استان مازندران - و الکسا روزانه به ده ها - تعمیرات مایکروفر زانوسی در شهر جویبار استان مازندران - درخواست ازدواج از سوی کاربران جواب سربالا می دهد.
در این دنیای جدید ربات های هوشمند به جزء لاینفکی از زندگی ما تبدیل می شوند و طبیعتا این مساله به معنی چالش ها و مسائل جدید خواهد بود. برای مثال با این موجودات متفکر و دارای عاطفه چگونه باید رفتار کنیم؟ وظایف اخلاقی ما در برابر - تعمیرات مایکروفر زانوسی در شهر جویبار استان مازندران - آنها شامل چه مواردی است؟ حقوق ربات ها شامل چه مواردی می شود و آیا اساسا اجازه - تعمیرات مایکروفر زانوسی در شهر جویبار استان مازندران - ظهور و خیزش آنها منطقی است یا خیر؟
دیدگاه های - تعمیرات مایکروفر زانوسی در شهر جویبار استان مازندران - پیرامون این مساله به دو دسته اصلی تقسیم می شوند. دیدگاه اول این است که ماشینی با قابلیت و ویژگی های مشابه - تعمیرات مایکروفر زانوسی در شهر جویبار استان مازندران - انسان اساسا نمی تواند - تعمیرات مایکروفر زانوسی در شهر جویبار استان مازندران - وجود داشته باشند. دیدگاه دوم اما که با - تعمیرات مایکروفر زانوسی در شهر جویبار استان مازندران - افزایش بحث های پیرامون سقط جنین شدت گرفته، این است که تنها انسان های زنده و دارای بدن مستقل شایسته ملاحظات اخلاقی هستند.
برخی بر - تعمیرات مایکروفر زانوسی در شهر جویبار استان مازندران - این باورند که از مفاهیم ذهنی بشر - تعمیرات مایکروفر زانوسی در شهر جویبار استان مازندران - نظیر تفکر، خودآگاهی و عاطفه در ماشین ها هیچ خبری نیست و علاوه بر این مواد شکل دهنده مغز هم با عناصر بنیادی ماشین ها تفاوت های اساسی - تعمیرات مایکروفر زانوسی در شهر جویبار استان مازندران - دارد. «امیل دورکیم»، جامعهشناس سرشناس قرن گذشته افراد را از استدلال های ساده انگارانه در علوم اجتماعی بر حذف می داشت. برای مثال یک مفهوم اجتماعی مثل زبان بدون تعامل بین انسان هایی با ویژگی های زیستی و روانشناسانی ویژه نوع بشر وجود ندارد.
با این حال علی رغم تفاوت های ساختاری - تعمیرات مایکروفر زانوسی در شهر جویبار استان مازندران - بین مغز انسان و کامپیوترها، نحوه کارکرد - تعمیرات مایکروفر زانوسی در شهر جویبار استان مازندران - آنها تا حدودی شبیه به هم و نتیجه فعل و انفعالاتی بین نورون ها، اتم ها و اجزای مختلف است. بنابرین دلیل منطقی برای اینکه احتمال ظهور ماشین های شبیه انسان و دارای قدرت تفکر و تصمیم گیری را صفر بدانیم، منطقی به نظر نمی رسد.
در همه فرهنگ ها توهین به شخص فوت شده - تعمیرات مایکروفر زانوسی در شهر جویبار استان مازندران - ناپسند است. از طرف دیگر از بین بردن منابع زیست محیطی معادل - تعمیرات مایکروفر زانوسی در شهر جویبار استان مازندران - به خطر انداختن زندگی نسل های بعد تلقی می شود. این در حالی است که هیچ یک از این دو گروه نه تنها جسم طبیعی یا مصنوعی ندارند، بلکه اساسا در قید حیات نیستند. بنابرین این استدلال هم که ربات های هوشمند به خاطر فقدان بدن طبیعی نیازی به ملاحظات اخلاقی ندارند، چندان درست به نظر نمی رسد.
با توجه به پیشرفت سریع و خیره کننده - تعمیرات مایکروفر زانوسی در شهر جویبار استان مازندران - زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری احتمالا زودتر از آنچه فکرش را می کنیم ربات های متفکر، خودآگاه و دارای احساس پا به عرصه وجود خواهند گذاشت. اگر تا آن زمان قوانین مدونی در رابطه با حقوق ربات ها و نحوه رفتار با آنها تدوین نشده باشد، با چالشی شبیه به حقوق دیگر گروه های اقلیت مواجه خواهیم شد.