تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در شهر علی آباد کتول استان گلستان


انواع خدمات مشاوره و تعمیر یخچال در محل شما

مشاوره رایگان

بسیاری از خرابی های یخچال نیازی به تعمیرکار ندارد و شما میتوانید خودتان مشکل را رفع نمایید. جهت دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید.
02143840
phone


استفاده از قطعات اورجینال

تمام قطعات مورد استفاده برای تعمیر یخچال دارای ضمانت 90 روزه میباشند تا مشتریان با خیالی آسوده خدمات مطلوب را دریافت نمایند.
02143840
phone


اعزام فوری کارشناس

فقط با یک تماس بلافاصله کارشناس به محل شما اعزام می گردد. همچنین میتوانید به صورت آنلاین درخواست تعمیر دستگاه خود را ثبت نمایید.
02143840
phone


مزایا و برتری تعمیرچی

سوالات متداول

  1. سوال: وظیفه سنسور دیفراست در یخچال چیست؟
    پاسخ: سنسور دیفراست یک مقاومت حساس به حرارت میباشد که در برابر افزایش دما عملکرد عکس داشته و مقاومت آن کم میشود. برد الکترونیکی از طریق تغییرات مقاومت و ولتاژ سنسور دیفراست متوجه وضعیت دمایی المنت و اواپراتور شده و عملیات برفک زدایی را خاتمه میدهد.
  2. سوال: علت بوی بد داخل یخچال چیست؟
    پاسخ: بوی بد یخچال ممکن است بر اثر باقی ماندن طولانی مدت مواد خوراکی درون یخچال باشد. برای پیشگیری از تولید بوی بود در یخچال حتما مواد خوراکی را درون ظرف های در بسته نگه دارید و یخچال را به صورت مرتب هر ده روز یکبار تمیز کنید و موادی که تاریخ انقضای آنها رو به اتمام است از یخچال خارج کنید.
  3. سوال: تفاوت ترمودیسک و سنسور دیفراست در چیست؟
    پاسخ: سنسور دیفراست یک مقاومت الکتریکی میباشد که به صورت کاملا الکترونیکی عمل میکند اما ترمودیسک یک ترموستات حساس به تغییرات دمایی بوده و به صورت مکانیکال و صفر و یکی عمل نموده و مانند یک کلید فرمان قطع و وصل المنت را اعلام میکند.
  4. سوال: فریزر خنک نمیکند اشکال از چیست؟
    پاسخ: علت خنک نبودن فریزر به پارامترهای مختلفی ارتباط دارد که میتوان به خرابی موتور یخچال ، گاز ، فن و قطعات دیفراست اشاره نمود که نیازمند بررسی توسط تعمیرکاران متخصص میباشد.
  5. سوال: یخساز یخچال چند ساعت یکبار یخ خالی میکند؟
    پاسخ: اگر سرمای فریزر مناسب باشد و معمولا هر 4 ساعت یکبار موتور یخساز شروع به چرخش نموده و بین 6 تا 10 عدد قالب یخ را درون باکس یخ میریزد.
متن مطلب      کل مطالب     

تلفن تماس : 02143840


کد مطلب: 43032.html
۱۹ بهمن ۱۴۰۱

چه زمانی می توانیم فرزندانمان را خودمان طراحی کنیم؟

هفته گذشته، زمانی که یک گزارشگر انگلیسی خبر استفاده از تکنیک ویرایش ژن کریسپر برای ویرایش اولین جنین انسانی در خاک آمریکا را منتشر ساخت، او از گفتن یک جمله پر ماجرا و هیجان انگیز ...

اما در هر دو گزارش - تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در شهر علی آباد کتول استان گلستان - و داستان، جزئیات و توضیح در مورد آزمایشی که صورت پذیرفته بود بسیار ناقص بود چون مقاله علمی مرتبط - تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در شهر علی آباد کتول استان گلستان - با - تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در شهر علی آباد کتول استان گلستان - آن هنوز در دست بررسی قرار داشت و انتشار نیافته - تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در شهر علی آباد کتول استان گلستان - بود. اما در روز چهارشنبه این مقاله در ژورنال Nature منتشر شد و حرف های - تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در شهر علی آباد کتول استان گلستان - زیادی هست که می توان در مورد جزئیات آن صحبت کرد.

تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در شهر علی آباد کتول استان گلستان

طی دو سال گذشته، شوکرت میتالیپوو زیست - تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در شهر علی آباد کتول استان گلستان - شناس متخصص باروری، پژوهشگران را در دانشگاه بهداشت و علوم اورگان، انستیتو سالک و انستیتو علوم پایه کره به منظور انجام یک سری آزمایش در جهت تصحیح نواقص ژنتیکی در جنین زنده انسان مدیریت کرده.

یک جهش در ژن - تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در شهر علی آباد کتول استان گلستان - MYBPC3 سبب بیماری قلبی - تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در شهر علی آباد کتول استان گلستان - به نام کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک می شود که از هر پانصد نفر، یک فرد به آن مبتلا می شود و اصلی ترین دلیل مرگ ناگهانی ورزشکاران جوان نیز محسوب می شود.

با استفاده از کریسپر-کَس9، آن - تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در شهر علی آباد کتول استان گلستان - ها با موفقیت توانستند از 58 مورد آزمایش، 42 بار ژن معیوب را از ژنوم جنین زنده انسان خارج کرده و با ژن سالم آن را جایگزین کنند. در حالی که مکانیسم تصحیح جهش بسیار موثر عمل کرده، اما - تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در شهر علی آباد کتول استان گلستان - میتالیپوو یا هر کس دیگری انتظار چنین اتفاقی را نداشتند.

تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در شهر علی آباد کتول استان گلستان

پیش از اینکه تیم میتالیپوو بتواند اولین جنین انسانی را در ایالات متحده ویرایش کند، آن ها مجبور بودند که جنین ها را بسازند. بنابراین، تیم پژوهشگران اسپرم را از شخصی که در ژن MYBPC3 دچار جهش بوده گرفته و آن را با تخمک های سالم 12 نفر لقاح داده اند.

علاوه بر اسپرم، آن ها پروتئین کریسپر-کَس9 را هم به هر سلول تخم تزریق کردند. پروتئین کریسپر-کَس9 دارای یک RNA راهنما (برای - تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در شهر علی آباد کتول استان گلستان - پیدا کردن کپی جهش یافته ژن MYBPC3) و قطعه - تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در شهر علی آباد کتول استان گلستان - ای از DNA الگو است که شامل ژن سالم با اندکی نشانه گذاری (برای آنکه پژوهشگران بعدا بتوانند آن را تشخیص دهند) است. هدف این بود که RNA راهنما (یا - تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در شهر علی آباد کتول استان گلستان - gRNA) ژن معیوب را پیدا کرده و آن را از ژنوم خارج کند و سپس سیستم تعمیر کننده جنین نیز از DNA الگو برای بازسازی آن بخش از ژن دست به کار شود.

و چنین اتفاقی هم رخ داد، به خوبی هم رخ - تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در شهر علی آباد کتول استان گلستان - داد. پژوهش های پیشین روی - تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در شهر علی آباد کتول استان گلستان - کریسپر که در چین انجام شده بود مشکلاتی در پی داشت. گاهی اوقات - تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در شهر علی آباد کتول استان گلستان - همه سلول های جنین فرآیند تعمیری را طی نمی کردند یا کریسپر به اشتباه قطعات دیگری را قطع می کرد. حتی آزمایش های ابتدایی میتالیپوو و تیمش نیز در ویرایش MYBPC3 در سلول بنیادی با کریسپر دچار مشکل شده بود. اما در این آزمایش جدید روی جنین ها، آن ها پروتئین را همزمان با لقاح تزریق - تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در شهر علی آباد کتول استان گلستان - کردند و دیدند که درصد مشکلات پیش آمده بسیار پایین است.

تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در شهر علی آباد کتول استان گلستان

اما یک موضوع آنطور که آن ها انتظار داشتند اصلا و ابدا عمل نکرد. از مجموع - تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در شهر علی آباد کتول استان گلستان - 42 جنین که ژن معیوب در آن ها سالم سازی شد، فقط یکی از آن - تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در شهر علی آباد کتول استان گلستان - ها از DNA الگو استفاده کرد تا رشته DNA اصلی را تصحیح کرده و بسازد.

وقتی که کریسپر الگوی روی gRNA یا همان ژن جهش یافته را می بُرَد، یک شکاف ایجاد می کند که بلافاصله باید توسط سیستم تعمیری سلول اصلاح شود. اما - تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در شهر علی آباد کتول استان گلستان - در عوضِ بهره گیری از DNA الگو که همراه با اسپرم و کریسپر به - تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در شهر علی آباد کتول استان گلستان - درون سلول تخم تزریق شده، - تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در شهر علی آباد کتول استان گلستان - 41 سلول - تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در شهر علی آباد کتول استان گلستان - جنین از کپی مادری ژن MYBPC3 کمک گرفتند تا - تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در شهر علی آباد کتول استان گلستان - ژن را بازسازی کنند. به همین دلیل میتالیپوو اصرار داشته - تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در شهر علی آباد کتول استان گلستان - که تیتر مقاله به این صورت باشد: اصلاح جهش ژنی پاتولوژیک در جنین های انسانی.

میتالیپوو می گوید: «همه همیشه در مورد ویرایش ژن صحبت می کنند. من از این واژه ویرایش خوشم نمی آید. ما چیزی را ویرایش یا دستکاری نکردیم. تنها کاری که کردیم تغییر ژن جهش یافته با استفاده - تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در شهر علی آباد کتول استان گلستان - از ژن مادری وایلد تایپ موجود بود.»

تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در شهر علی آباد کتول استان گلستان

قدم بعدی این است که ببینیم آیا میتالیپوو و تیمش می توانند این مسیر را روی جهش های دیگر نیز تکرار کنند یا خیر. ژن MYBPC3 چهار جفت باز جهش یافته داشت، بنابراین برای کریسپر-کَس9، پیدا کردن و جایگزین ساختن آن ها ساده بوده. اما دیگر جهش ها ممکن است فقط دارای یک جفت باز - تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در شهر علی آباد کتول استان گلستان - جهش یافته باشند، که - تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در شهر علی آباد کتول استان گلستان - کار را برای شناسایی سخت تر می کنند.

با این حال، اولین آزمایش روی یک ژن سبب نمی شود که خیال پژوهشگران از بابت عمومی بودن عملکرد فناوری جدیدشان راحت باشند. آن ها باید ببینند که آیا در این پروژه شانس با آن ها یار بوده یا می توانند از تکنیک خود برای ایجاد تغییر در ژن هایی نظیر BRCA که مسبب سرطان سینه و تخمدان می شوند و بسیار شایع هم هستند استفاده - تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در شهر علی آباد کتول استان گلستان - کنند.

دانشمندانی که در سراسر دنیا روی کریسپر کار می کنند بسیار از بابت این موضوع خرسند هستند اما در عین حال حواسشان با محدودیت ها نیز هست. گِتان برجیو، ژنتیک دان دانشگاه ملی استرالیا می گوید: «این یک پژوهش به یاد ماندنی است که نشان می دهد کار آن ها طی یک یا دو سال گذشته چقدر پیشرفت کرده.»

تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در شهر علی آباد کتول استان گلستان

او در ادامه به - تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در شهر علی آباد کتول استان گلستان - مسائل دیگری نیز اشاره می کند: «اما من فکر می کنم در حال حاضر باید همه کمی آرام بگیرند. - تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در شهر علی آباد کتول استان گلستان - آزادی عمل بسیار محدود است و به نظر من بعید است که کریسپر بتواند جایگزینی برای تشخیص ژنتیکی پیش از لانه گزینی باشد.»

منظور از تشخیص ژنتیکی پیش از لانه گزینی، روشی است که در آن سلول تخم در آزمایشگاه تشکیل شده و مورد آزمایش قرار می گیرد تا سلول های تشکیل شده سالم و بدون جهش یا مشکل ژنتیکی به درون رحم برای ادامه مراحل رشد منتقل می شوند. این روش می - تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در شهر علی آباد کتول استان گلستان - تواند تا - تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در شهر علی آباد کتول استان گلستان - 50 درصد جنین ها را از ژن های مخرب غربال کند.

تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در شهر علی آباد کتول استان گلستان

اما میتالیپوو و دیگر نویسندگان مقاله نیچر معتقدند که تکنیک کریسپر می تواند این رقم را به 75 درصد و یا حتی 100 درصد برساند. این راه می تواند برای مادران نگران، خصوصا آن هایی که قصد بارداری در سنین بالا را دارند بسیار موثر، کم هزینه و راحت تر باشد.

با تمام این تفاسیر، باید به مسئله قوانین هر کشور هم توجه کرد. طبق قوانین تصویبی کنگره آمریکا، سازمان غذا و دارو حتی از در نظر گرفتن این راه برای استفاده گسترده درمانی نیز منع شده. میتالیپوو هم - تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در شهر علی آباد کتول استان گلستان - گفته که هیچ مشکلی ندارد تا به یک کشور دیگر رفته و آزمایش هایش را در آنجا انجام دهد.

راهی - تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در شهر علی آباد کتول استان گلستان - طویل در پیش است تا بتوان از تکنیک کریسپر برای حذف بیماری ها، اصلاح شرایط زیستی و ساختن فرزندانی با ویژگی هایی از قبل مشخص اقدام کرد. اما نتایج آزمایشی که اخیرا منتشر شده امید بسیاری را به - تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در شهر علی آباد کتول استان گلستان - جامعه علمی آورده که پیشرفت آن طی سال های پیش رو قطعا محسوس خواهد بود.

اشتراک گذاری این صفحه با دوستانتان
ارسال نظر
نام شما
ایمیل
نظر
دیدگاه ها
هنوز دیدگاهی برای این صفحه ثبت نشده است



طراحی سایت و سئو توسط گلهای اندیشه
phone