جشنواره فیلم فجر - تعمیرات لباسشویی دوو در شهر مازندران استان مازندران - امسال حواشی زیادی در پی داشت؛ پیش از شروع جشنواره صحبت از تحریم آن توسط عدهای از هنرمندان بود و در حین برگزاری این رویداد نیز تقریبا اکثر نشستهای خبری سینمایی پیرامون فیلمهای جشنواره تبدیل به یک جنجال - تعمیرات لباسشویی دوو در شهر مازندران استان مازندران - رسانهای میشد. صدا و سیما که تا چند سال پیش تریبون اصلی جشنواره فیلم فجر (البته در کنار بولتنهای خبری این رویداد فرهنگی) بود حالا در برابر رسانه بزرگتری با نام فضای مجازی و فرزندان آن - تعمیرات لباسشویی دوو در شهر مازندران استان مازندران - نظیر IPTVها و VODها - تعمیرات لباسشویی دوو در شهر مازندران استان مازندران - قرار گرفته است و واقعیت اینست که در نحوه پوشش دهی - تعمیرات لباسشویی دوو در شهر مازندران استان مازندران - این رویداد فرهنگی، تفاوت فاحشی میان صدا و سیما این پلتفرمها وجود داشت.
صدا و سیما با پوشش نسبی نشستهای خبری سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در قالب آیتمهای کوتاه خبری و همچنین با ساخت برنامههای سینمایی مختص جشنواره فیلم فجر، - تعمیرات لباسشویی دوو در شهر مازندران استان مازندران - به مصاف پوشش این رویداد فرهنگی رفت. برنامههای صدا و سیما تقریبا بدون هیچ خلاقیتی نسبت به سالهای قبل، به نقد و بررسی فیلمهای جشنواره با مجریان و منتدقان تکراری پرداختند و ارزش افزوده جدیدی - تعمیرات لباسشویی دوو در شهر مازندران استان مازندران - نسبت به سال گذشته در این قبیل برنامهها مشاهده نمیشد.
از آنسو اما تقریبا اکثر سایتهای سینمایی معتبر، - تعمیرات لباسشویی دوو در شهر مازندران استان مازندران - IPTVها و یا VODها، جور دیگری به استقبال از - تعمیرات لباسشویی دوو در شهر مازندران استان مازندران - جشنواره فیلم فجر رفتند. بسیاری از سایتها برنامههای سینمایی مختص خودشان را با حضور کارشناسانی با چهرهها و حرفهای جدید ساختند و پوشش دهی خود را از حواشی جشنواره با دقت انجام دادند و تلویزیونهای تعاملی نیز به آمار قابل توجهی دست یافتند که برخی از آنها رسانهای نیز شده و - تعمیرات لباسشویی دوو در شهر مازندران استان مازندران - حکایت از آمار چند ده میلیون دقیقهای تماشاگران میدهد. اساسا برتری حاشیه بر متن در جشنواره سیوهشتم بر همگان مشخص بود و جای این حواشی بیشتر از آنکه در قاب صدا و سیمای ملی باشد، در گروی سایتهای اینترنتی و پلتفرمهای پخش ویدیو آنلاین بود.
حساسیتهای بالای جشنواره امسال باعث شده بود که علاوه بر مخاطبان پای ثابت همیشگی جشنواره، توجه مخاطبان عمومی گستردهتری هم به جشنواره فجر شماره ۳۸ جلب شود. این حساسیتها با وجود اینکه به مساله «تحریم جشنواره فیلم فجر» هم دامن زده بود اما در واقع باعث شده بود که لااقل دنبالکنندگان اخبار جشنواره (و نه محتوای پخش شده در آن) بیشتر از دورههای گذشته باشد. اطلاعرسانی به این حجم از مخاطبین جدید اما به صدا و سیما نرسید و VODها و IPTV ها به اصطلاح آنها را قاپیدند.
IPTVها و (در کنار آنها VODها) مراسم اختتامیه را بدون تقطیع سخنان بازیگران نشان دادند و با توجه به فراگیری اینترنت پرسرعت سیار در سراسر کشور و - تعمیرات لباسشویی دوو در شهر مازندران استان مازندران - ضریب بالای نفوذ موبایل هوشمند در ایران، توانستند این برنامه و حواشی جشنواره - تعمیرات لباسشویی دوو در شهر مازندران استان مازندران - را به طور کامل و گسترده - تعمیرات لباسشویی دوو در شهر مازندران استان مازندران - و بدون پخش به اصطلاح گزینشی، به دست مخاطبان و - تعمیرات لباسشویی دوو در شهر مازندران استان مازندران - دنبالکنندگان اخبار این رویداد فرهنگی برسانند.
صدا و سیما اشتباهات بزرگی در راستای پوشش دهی جشنواره کرد و جدا از ساخت برنامههای تکراری و... - تعمیرات لباسشویی دوو در شهر مازندران استان مازندران - که پیشتر به آنها اشاره شد، میتوان به نحوه پخش - تعمیرات لباسشویی دوو در شهر مازندران استان مازندران - مراسم اختتامیه اشاره کرد که به شبکه نمایش سپرده شد؛ شبکهای تلویزیونی که حتی دسترسی به آن برای بسیاری از افراد مقدور نیست. زیرا پیش - تعمیرات لباسشویی دوو در شهر مازندران استان مازندران - نیاز اصلی تماشای این شبکه تلویزیونی داشتن گیرنده دیجیتال است.
حتی اگر - تعمیرات لباسشویی دوو در شهر مازندران استان مازندران - صدا و سیما بتواند با سازمان - تعمیرات لباسشویی دوو در شهر مازندران استان مازندران - ساترا (صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی) در کنار VODها بایستد و روی نحوه محتوای ویدیویی پخش شده در این پلتفرمها نظارت خاصی داشته باشد؛ باید دو نکته را در نظر گرفت. یکی آنکه بر اساس گفتههای خود مسئولین ساترا، نظارت روی این پلتفرمها آنچنان سخت نخواهد بود و احتمالا باید گفت که نظارت لحظهای روی آنها امکان پذیر نباشد (مانند قطع صدای صحبت یک بازیگر در حین سخنرانی که در صدا و سیما - تعمیرات لباسشویی دوو در شهر مازندران استان مازندران - میتواند به طور ناگهانی رخ بدهد ولی نهایت کاری که از پس VODها و تلویزیونهای تعاملی برمیآید اینست که بعدها و پس از پخش زنده برنامه آرشیو شده خود را مانند صدا و سیما تقطیع نمایند). مورد دوم اینکه VODها بخش بسیار بسیار کوچکی از پدیدهای موسوم - تعمیرات لباسشویی دوو در شهر مازندران استان مازندران - به فضای مجازی هستند؛ کنترل انتشار و دست به شدن کلیپهای تصویری نشستهای خبری جنجالی (مانند صحبتهای شهاب حسینی) در تلگرام و سایر اپلیکیشنهای پیام رسان داخلی و خارجی، تقریبا امکان ناپذیر است.
در نهایت باید گفت در زمینه پخش زنده و لایو، با وجود پدیدههایی چون لایو اینستاگرام و خود IPTVها، عملا - تعمیرات لباسشویی دوو در شهر مازندران استان مازندران - سانسور و پخش گزینشی در آنها - تعمیرات لباسشویی دوو در شهر مازندران استان مازندران - حذف شده و طبیعتا مخاطب را به سمت خود میکشانند. جدا از پخش لایو، در نحوه پوششدهی دیگر بخشهای جشنواره نیز این سایتها، پلتفرمها و فضای مجازی بودند که سیمرغ بلورین بهترین اطلاع رسانی را از آن خود کردند و - تعمیرات لباسشویی دوو در شهر مازندران استان مازندران - کار را برای صدا و سیما سختتر کردند.