تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران


انواع خدمات مشاوره و تعمیر یخچال در محل شما

مشاوره رایگان

بسیاری از خرابی های یخچال نیازی به تعمیرکار ندارد و شما میتوانید خودتان مشکل را رفع نمایید. جهت دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید.
02143840
phone


استفاده از قطعات اورجینال

تمام قطعات مورد استفاده برای تعمیر یخچال دارای ضمانت 90 روزه میباشند تا مشتریان با خیالی آسوده خدمات مطلوب را دریافت نمایند.
02143840
phone


اعزام فوری کارشناس

فقط با یک تماس بلافاصله کارشناس به محل شما اعزام می گردد. همچنین میتوانید به صورت آنلاین درخواست تعمیر دستگاه خود را ثبت نمایید.
02143840
phone


مزایا و برتری تعمیرچی

سوالات متداول

  1. سوال: سوختن موتور یخچال چیست؟
    پاسخ: عوامل متعددی میتواند باعث سوختن موتور یا همان کمپرسور یخچال شود. نوسانات برقی ، خرابی برد الکترونیکی ، خرابی ترموستات ، کثیف بودن کندانسور ، خرابی فن کندانسور ، فاصله کم یخچال از اطراف و پشت ، کیپی لوله موئی ، نشتی در سیکل گاز و ... جزو عواملی هستند که میتوانند باعث شوند کمپرسور یخچال دچار آسیب گردد.
  2. سوال: آیا تعمیرکاری که مراجعه میکند تخصص کافی برای تعمیر یخچال من را دارد؟
    پاسخ: تمامی کارشناسان ما دارای مدرک فنی تعمیرات لوازم خانگی بوده و دارای تجربه چندین سال در زمینه تعمیرات هستند.
  3. سوال: آیا اتصال یخچال ساید بای ساید به دستگاه تصفیه آب ایراد دارد؟
    پاسخ: اتصال یخچال ساید بای ساید در صورتی که فشار دستگاه تصفیه آب مناسب باشد بلامانع است ، اما در صورتی که فشار آب کم باشد ممکن است باعث آسیب رسیدن به شیربرقی یخچال گردد.
  4. سوال: هزینه کمپرسور یخچال چقدر است؟
    پاسخ: قیمت موتور یخچال با توجه به نوع و ابعاد یخچال متفاوت بوده و قدرت موتور بر حسب پارامتر اسب بخار دسته بندی میشود. مهم ترین خصوصیت موتورحجم جابجایی و توان موتور میباشد که با توجه به مارک موتور و نوع سیم پیچ قیمت های متفاوتی دارد.
  5. سوال: آیا باز کردن طولانی مدت درب یخچال باعث از بین رفتن گاز یخچال میشود؟
    پاسخ: خیر، گاز یخچال در یک سیکل بسته درون لوله ها قرار داشته و باز ماندن درب یخچال ارتباطی به نشتی گاز یخچال ندارد.
متن مطلب      کل مطالب     

تلفن تماس : 02143840


کد مطلب: 27237.html
۵ اسفند ۱۴۰۱

گفتگو با مدیران دیجی‌کالا: از آشفتگی بازار موبایل تا ابهام‌های واردات مسافری

وقتی «اسحاق جهانگیری» معاول اول رییس جمهور در فروردین ۹۷ در صداوسیمای ملی از تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات خبر داد کمتر کسی فکرش را می‌کرد که در ماه‌های بعدی چنین آشفتگی‌های بزرگی در ...

وقتی «اسحاق جهانگیری» معاول اول رییس جمهور در فروردین ۹۷ - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - در صداوسیمای ملی از تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات خبر داد کمتر کسی فکرش را می‌کرد که در ماه‌های بعدی چنین آشفتگی‌های بزرگی در بسیاری از بازارها به وجود آید. در این میان یکی از حاشیه‌سازترین بازارها در سال ۹۷ - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - مربوط به - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - بازار موبایل بوده است؛‌ بازاری که ارز تخصیصی‌اش تا حدی تبدیل به رانت شد و بعضی از بازیگران اصلی‌اش هم با ورود وزیر ارتباطات و سپس بانک مرکزی - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - و افشای لیست‌های تخصیص ارز و تطبیق آنها با واردات انجام - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - شده راهی زندان شدند و بعد از آن هم موبایل از لیست کالاهای اساسی خارج شد. 

بازار موبایل در یک سال و چند ماه اخیر روی آرامش را به خود ندیده است. - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - همه این اتفاقات هم در حالی می‌افتاد که از اواخر سال ۹۶ طرح رجیستری کارش را پس از یک دهه شروع کرده بود. هم‌زمانی افزایش نرخ ارز، اجرای طرح رجیستری، رانتِ تخصیص ارز و زندانی شدن تعدادی از بازیگران آنقدر در هم تنیده و پیچیده است که شاید روزی کسی بتواند در توضیحش یک کتاب بنویسد نه صرفاً یک مقاله. 

اما بیایید اشتباهات مختلف و اتفاقات متفاوت آن دوران را کنار بگذاریم و فقط به چند - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - ماه اخیر توجه کنیم. چرا هیچ‌کس نتوانست بازار موبایل را سامان دهد؟ مشکل کجا بود؟ برای پاسخ به این مسئله باید نگاه‌ها را به طرح رجیستری دوخت؛ طرحی که اهداف متفاوتی را دنبال می‌کرد اما دو هدف اصلی و مهمش «درآمدزایی برای دولت از واردات رسمی موبایل» و «دست یافتن کاربران به عبارت گمنام خدمات پس از فروش» بودند. 

هدف اول یعنی درآمدزایی دولت از ابتدای طرح رجیستری - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - محقق شده است اما هدف دوم خیر، چراکه باز هم پای قاچاق تحت عنوان موبایل‌های مسافری مطرح بود؛ موبایل‌هایی - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - که فروخته می‌شدند بدون اینکه مشخص باشد چه کسی آنها را وارد کرده و در صورت لزوم باید به آنها سرویس بدهد. تمام این مسائل و پیچیدگی‌ها باعث شد تا با برادران محمدی، - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - مدیران عامل دیجی‌کالا - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - که در سال‌های اخیر به عنوان کسب‌وکاری شفاف موظف به فروش موبایل‌های وارد شده از راه قانونی بوده‌اند صحبت کنیم تا بلکه بتوانیم سرنخی در این کلاف سردرگم پیدا کنیم، چراکه خودشان می‌گویند در این سال‌ها بخش بسیار بزرگی از واردات رسمی موبایل فقط در دیجی‌کالا فروخته - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - شده است.

با برادران محمدی مسئله را از - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - ابعاد مختلف باز می‌کنیم؛ واردکننده، فروشنده، فعالان اقتصادی و در آخر هم خریداران نهایی. سعید و حمید محمدی در این مصاحبه سرنخ‌های - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - مهمی هم می‌دهند؛ مهم‌ترین‌شان یافتن پرسش این پاسخ - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - است که در شرایط فعلی پول موبایل‌های مسافری چگونه به فروشنده‌های خارجی پرداخت می‌شد؟ در این مصاحبه نکته‌های مهم دیگری هم برای رمزگشایی از وضعیت بازار موبایل وجود دارد که یافتن - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - آنها را به خودتان واگذار می‌کنم. 


امیر مستکین - دیجیاتو: وضعیت بازار موبایل را در شرایط کنونی چگونه می‌بینید؟ آیا آشفتگی فعلی قابل حل است؟

سعید محمدی، مدیرعامل دیجی‌کالا: علی‌رغم پیچیدگی‌های ظاهری بازار موبایل، با یک مسئله ساده روبه‌رو - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - هستیم. تا قبل از رجیستری موبایل، شاهد ورود نسبتا گسترده قاچاق موبایل به کشور بودیم. اما بعد از اجرای طرح رجیستری، در مقطع ابتدایی طرح، بازار موبایل به نسبت سامان گرفت. سهم ۹۰ الی ۹۵ درصدی کالای قاچاق، بعد از اجرای رجیستری در یک مقطع زمانی به نزدیک صفر رسید. هرچند همچنان تعدادی کالای قاچاق در بازار وجود داشت که از قبل (پیش از اجرای - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - طرح) رجیستر شده بودند.

هنوز کالاهای قاچاقی که از قبل رجیستر شده بود، در بازار - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - به - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - اتمام نرسیده بود که کالای قاچاق به روش جدیدی به بازار برگشت. با استفاده از قانون مربوط به کالاهای همراه - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - مسافر، معافیت ۸۰ دلاری که روی آن داده می‌شود و البته اغماضی که سامانه ثبت سریال گوشی‌های موبایل داشت، اجازه داده شد - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - تا مسافرها موبایل بیاورند، معافیت ۸۰ دلاری بگیرند، بقیه حق و حقوق را پرداخت کنند - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - و موبایل‌شان را رجیستر کنند.

تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران

بخش زیادی از فروشندگان گوشی از این راه استفاده کردند و از راه قاچاق، نه از طریق فرودگاه و نه همراه مسافر، موبایل‌ها را آوردند و لیست IMEI موبایل‌ها را در سیستم ثبت کردند. باید تاکید کنم که این گوشی‌ها به صورت انبوه و مقاصد تجاری وارد کشور شد و نه برای استفاده شخصی مسافر که در قانون پیش‌بینی شده بود. آن هم با معافیت ۸۰ دلاری - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - به ازای هر دستگاه. برای مثال اگر یک موبایل ۲۰۰ - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - دلار ارزش - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - دارد، تعرفه برای ۱۲۰ - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - دلار پرداخت و موبایل رجیستر می‌شود.

به همین شکل است که وقتی یک موبایل در بازار کشورهای منطقه موجود می‌شود، بعد از دو تا سه روز در بازار تهران قابل خرید است. پس افرادی که به این شکل مشغول کار هستند نه خواب سرمایه - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - دارند، نه مستنداتی بابت واردات و تراکنش‌های مالی ارائه می‌دهند. به تبع آن می‌تواند منشا فساد - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - در واردات گوشی‌های موبایل باشد. به عنوان مثال امکان تبادل و خرید و فروش به صورت رسمی برای این گوشی‌ها وجود ندارد چرا که واردکننده امکان صدور فاکتور رسمی برای فروشگاه‌های موبایل را نخواهد داشت و مسیر انتقال کالای آنها از کانال‌های غیررسمی و غیرقانونی است.

جریان واردات مسافری کالا چه تاثیری - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - روی واردکننده‌ها و فروشنده‌های رسمی - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - از جمله خود - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - دیجی‌کالا دارد؟ 

حمید محمدی، مدیرعامل دیجی‌کالا: طبیعتا شرکت‌هایی - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - که به صورت رسمی کار می‌کنند، امکان عرضه کالای مسافری را ندارند. چون ما ملزم به فعالیت قانونی هستیم، باید فاکتور و برگه سبز گمرک را داشته باشیم. این در حالی است که - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - امکان استفاده تجاری از کالای مسافری، وجود ندارد و استفاده تجاری و انبار کردن موبایل مسافری منع قانونی دارد و جرم محسوب - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - می‌شود.

اتفاقی که در این شرایط می‌افتد این است که کالای روز با معافیت ۸۰ دلاری وارد می‌شود، خواب پول ندارد، چون فرآیند ترخیص گمرک، استاندارد، خدمات پس از فروش، تاییدیه سازمان حمایت از مصرف کننده را ندارد. در واقع بدون اینکه سازمان حمایت از مصرف کننده کنترلی بر - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - فرآیند قیمت گذاری - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - داشته باشد، با هر قیمتی در - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - شبکه‌های غیر رسمی مثل فروشگاه‌ها و مغازه‌های موبایل‌فروشی به فروش می‌رسد.

از طرفی شبکه‌های رسمی واردات امکان رقابت در این بازار را ندارند و در چنین شرایطی از چرخه خارج می‌شوند. به خاطر موانعی که وجود دارد نمی‌توانند واردات رسمی داشته باشند و در ثبت سفارش، تخصیص و انتقال ارز به صورت قانونی محدودیت وجود دارد. این در حالی است که پروسه واردات برای آنها بسیار زمان‌بر است و حداقل ۴۰ روز - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - طول می‌کشد.

از ابتدای خرداد ماه سامانه گمرک به ناجا متصل شده است. به این مفهوم که فقط مسافر واقعی می‌تواند موبایل وارد کشور کند. آیا از ابتدای خرداد تا کنون شرایط بازار موبایل تغییری داشته است؟ در خود دیجی‌کالا چطور؛ آیا فروش موبایل با تغییر همراه بوده؟

سعید محمدی: موضوع اینجاست که کالای قاچاق تحت عنوان مسافری که در سیستم رجیستر شده است، برای ماه‌ها در بازار وجود دارد. اینکه حجم این کالاها چقدر است دقیقا مشخص نیست و تخمینی نداریم، اما در چند ماه گذشته، به دلیل اینکه زمزمه بسته شدن سامانه مسافری وجود داشت و چندین بار وعده‌اش داده شده بود، حجم زیادی کالا به صورت مسافری وارد و رجیستر شد تا برای ماه‌ها نیاز بازار تامین شود. پس - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - در چند روز یعنی از - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - ابتدای خرداد ماه تاکنون نمی‌توانیم شاهد تغییر ملموسی در بازار باشیم.

بیایید فرض کنیم که رجیستر موبایل مسافری غیرممکن شود و مسافر غیر واقعی نتواند موبایل‌های خود را در کشور رجیستر کند. شما فکر می‌کنید با شرایط کنونی، مخصوصا شرایط ارزی، واردکننده رسمی می‌تواند نیاز بازار را تامین کند؟

مسئله ساده است. در وهله اول به بهانه تامین شدن نیاز بازار یا موارد مشابه، نباید قانون شکنی کنیم. اگر - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - شرایط حکم می‌کند که ملاحظاتی وجود داشته باشد و کار دیگری انجام شود، - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - باید قانون اصلاح شود تا فعالان اقتصادی مجبور به قانون شکنی و فعالیت زیرزمینی نشوند - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - و واردات غیررسمی عملاً امکان‌پذیر نباشد. در کنار این موضوع واردات رسمی هم اگر تسهیل شود، واردکنندگان کمتر به واردات قاچاق ترغیب می‌شوند. نباید خودمان با دست خودمان مردم را به سمت قانون شکنی سوق دهیم، بلکه اگر واقعا نیاز است، باید قانون اصلاح شود. اگر این کار قاچاق و ممنوع است، پس باید - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - ممنوع باشد، شرایط خاص معنی ندارد. قانون‌شکنی بدترین اتفاقی است که می‌تواند برای یک کشور - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - رخ دهد.

نکته دوم درباره سوال شماست. ما اعتقاد داریم که هر کاری انجام می‌شود، نباید با ایجاد رانت برای تعدادی  - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - فعال اقتصادی خاص انجام شود. - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - باید امکان واردات رسمی با تسهیل زیرساخت‌های مورد نیاز برای همه در دسترس باشد. - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - یعنی ثبت سفارش برای همه میسر شود؛ نه اینطور که یک درخواست ثبت سفارش در وزارت صمت هفته‌ها به دوندگی نیاز داشته باشد. این شرایط تسهیل شود تا هر کس که شرایط لازم را دارد، کارت - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - بازرگانی دارد و مجاز است کالا وارد کند، این کار را انجام دهد.

حرف ما این نیست که انحصار برای چند شرکت واردکننده موبایل وجود داشته باشد. برای - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - همه باز باشد تا هرکس که توانایی رعایت شرایط را دارد، مثل ارائه خدمات پس از فروش، بتواند اینکار را انجام دهد.

البته عده‌ای می‌گویند - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - که آمار واردات قانونی با میزان نیاز بازار هماهنگ نیست و تا زمانی که واردکنندگان رسمی نتوانند نیاز بازار را تامین کنند، باید سامانه مسافری هم باز بماند. 

معلوم است که هماهنگ نبوده است؛ وقتی جنس قاچاق در بازار با قیمت کمتر وجود دارد که اتفاقا زودتر هم به - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - دست خریدار می‌رسد، واردکننده تمایلی به - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - واردات کالای رسمی و قانونی که توان رقابت سالم را ندارد، نشان نمی‌دهد.

وقتی برای یک کالا امکان ثبت سفارش وجود دارد، چون همان کالا به شکل مسافری و قاچاق وارد کشور شده، کالای رسمی هم از لحاظ زمانی و هم از لحاظ بهای - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - تمام شده نمی‌تواند وارد میدان رقابت شود. همین امروز هم می‌بینیم که کالاهای وارد شده به کشور از طریق رسمی، با کالاهای مسافری قابل رقابت نیست.

تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران

حمید محمدی: درصد بسیار بالایی از کالاهایی که رسمی وارد کشور شده‌اند از طریق دیجی‌کالا فروخته می‌شوند. چرا که این کالاها در بازار امکان عرضه ندارد. فروشنده نمی‌تواند در حالی - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - که مغازه کناری موبایل قاچاق - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - را ۵۰۰ هزار تومان ارزان‌تر می‌فروشد، گوشی وارد شده قانونی را برای فروش بگذارد.

اما به سوال اصلی یعنی هماهنگی واردات رسمی و نیاز بازار برگردیم؛ به دلیل گرفتاری‌هایی که سیستم اقتصادی برای واردات رسمی ایجاد کرده است، واردات رسمی یا وجود ندارد یا خیلی کم است. پس چه انتظاری وجود دارد که وقتی راه قاچاق باز بوده است، کالای رسمی بتواند خریدار پیدا کند. اکنون راه‌حل این است: راه سواستفاده - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - از موبایل مسافری بسته شود، بازار - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - به اندازه چندین ماه از موبایل قاچاق اشباع - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - شده، این موبایل‌ها فروخته خواهند شد و در این زمان واردکنندگان رسمی هم شروع به کار می‌کنند. به محض اینکه این اطمینان داده شود که یک هفته دیگر راه ورود گوشی قاچاق دوباره باز نمی‌شود، نیاز بازار بیش از آنچه لازم است پوشش داده خواهد شد.

سعید محمدی: علت هم مشخص است؛ اینجا صرفا یک شرکت فعال نیست. چند ده شرکت فعال در این حوزه وجود دارند که می‌توانند با - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - هم رقابت کنند.

پس مشکل تخصیص ارز برای واردات رسمی چه می‌شود؟ 

ما اعتقاد داریم که هیچ الزامی نیست برای گوشی موبایل ارز نیمایی اختصاص داده شود. - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - چرا باید ارز نیمایی داده شود که در آن فساد و رانت هم وجود داشته باشد؟ باید از ارز آزاد - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - که - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - از طریق کانال‌های رسمی وجود دارد استفاده شود. سیستم بانکی یا سیستم صرافی‌ها به شکل شفاف، ارز آزاد به واردات بدهند. تاکید می‌کنیم که همه مراحل شفاف و قانونی باشد؛ در غیر این صورت طرح رجیستری فایده‌ای نداشته است.

حمید محمدی: یک سوال. می‌دانید پول موبایل‌هایی که به شکل قاچاق و مسافری می‌آید و رجیستر می‌شود چگونه تامین می‌شود؟ اسکناس؟ هر بار، چند میلیون دلار است. پس شدنی نیست. آیا می‌شود چنین پولی را در چمدان برد و موبایل آورد؟ حتی اگر بتوانید ببرید هم کسی قبول نمی‌کند. اگر اسکناس نیست، از شبکه بانکی می‌رود؟‌ ما هم نمی‌دانیم. اما اگر از شبکه بانکی می‌رود، چگونه؟ آن هم وقتی فاکتوری وجود ندارد و عملاً خریدی اتفاق نیفتاده است و ثبت سفارشی هم وجود ندارد.

پس این پول چگونه منتقل می‌شود؟

چیزی که مهم است اینکه کانال‌های انتقال پول غیررسمی - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - است و در سامانه بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت به طور قانونی ثبت نشده است. بنابراین کانال‌های غیرشفافی برای انتقال پول وجود دارد و نمی‌توان مشخصاً راجع به آن نظری داد.

بیایید از همه جوانب به مسئله نگاه کنیم. فارغ از موافق یا مخالف بودن ما با این موضوع، بحث دیگری - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - که اینجا مطرح می‌شود این است که با بسته شدن راه موبایل مسافری به شکل انبوه، کسبه بازار و خرده‌فروشان بازار موبایل آسیب می‌بینند.

سعید محمدی: چرا این دو موضوع را به هم ربط می‌دهیم؟ وقتی راه - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - موبایل مسافری بسته شود، همان کسبه می‌توانند کالای شفاف و قانونی بفروشند. چرا باید سازوکار بازار به گونه‌ای طراحی شود که کسبه واردات غیرقانونی را ترجیح دهند و نفع خود را در آن ببینند؟ کسبه بازار باید کالای قانونی را بفروشند - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - و ترس مواجه شدن با ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را هم نداشته باشند؛ این کار تمیز و سالم و برای کشور و مصرف‌کننده هم بهتر است.

تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران

علاوه بر این موارد، این مسئله مشکل اجتماعی هم ایجاد می‌کند. وقتی کار غیرقانونی در این وسعت انجام می‌شود، قبح - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - کار - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - غیرقانونی هم - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - می‌ریزد و اخلاق در یک جامعه از بین می‌رود.

تا اینجا ما از بُعد اقتصادی و فعالان اقتصادی به - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - مسئله نگاه کردیم. حالا بیایید خودمان را جای کاربران یا همان خریداران قرار دهیم. وقتی خودمان را در جایگاه - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - خریدار یک موبایل می‌بینیم، چه تفاوتی برای ما می‌کند که موبایل مسافری بخریم یا موبایلی از دیجی‌کالا تهیه کنیم که به شکل رسمی وارد شده است، مالیاتش پرداخت شده، معافیت ۸۰ دلاری ندارد و البته قیمت بالاتری - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - هم دارد؟ 

سعید محمدی: چند - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - موضوع وجود دارد. کالای مسافری، خدمات پس از فروش ندارد. به هر حال یک موبایل هم امروز یک کالای سرمایه‌ای است و با توجه به شرایط ارزی، گران‌قیمت است. پس موضوع خدمات پس از فروش بیش از همه برای مشتری مهم است. از طرفی درست هم نیست وقتی یک شرکت کالایی را ساخته و آن را با قیمت بالا عرضه می‌کند، خدمات پس از فروش به آن ندهد. وقتی موبایل قاچاق وارد کشور می‌شود، عملا به نفع آن برند و شرکت سازنده و بر ضد مشتری فعالیت می‌کنیم چون لازم نیست سرویسی به کشورمان بدهد.

تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران

ریسک‌های مختلفی از جمله اصل نبودن لوازم جانبی و یا سرویس‌دهی گوشی تنها در منطقه‌ای جغرافیایی خاص وجود دارد و - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - خدمات پس از فروشی هم در کار نیست. اما نهایتا من می‌خواهم این را بگویم که این یک کار غیرقانونی است و برای مصرف‌کننده یا به عبارت دقیق‌تر، برای یک شهروند، به عنوان یک مسئولیت اجتماعی مشکل دارد. این کار ممکن است به لحاظ مالی و منفعت ظاهری، تفاوتی وجود نداشته باشد، اما به عنوان عضوی از جامعه، همان مصرف‌کننده هم دارد به یک تخلف غیرقانونی دامن می‌زند. ریشه بسیاری از مشکلات و فسادی که وجود دارد همین موضوع است.

حمید محمدی: این - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - مسئله مثل این است که امروز بگوییم همه در حال رد - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - شدن از چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی هستند. حالا شما از ما می‌پرسید وقتی مردم پشت چراغ قرمز بمانند چه فایده‌ای برایشان دارد؟ اینجا قانون رعایت می‌شود، خطرات کمتر می‌شود و آسایش و آرامش به همراه دارد.

دلیل اینکه چنین سوالی را مطرح می‌کنم این است که مطمئن هستم افرادی زیر همین مصاحبه نظر می‌دهند و می‌گویند ما ترجیح می‌دهیم موبایل مسافری را با قیمت کمتری بخریم و خدمات پس از فروش - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - هم نمی‌خواهیم. می‌خواهم ببینم پاسخ شما به این افراد چیست. 

سعید محمدی: قانون برای این وضع شده که جامعه قابل مدیریت باشد. نباید جامعه قانون‌گریزی داشته باشیم. با توجیه این دسته از افراد، یعنی نباید در تمام کشورهای دنیا پدیده‌ای به نام گمرک، تنظیم بازار و مقررات وجود داشته باشد.

حمید محمدی: شاید با اغراق بتوان به - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - فردی که چنین نظری می‌دهد، این را گفت که شما چرا کالای سرقتی نمی‌خرید؟ ارزان‌تر است. دقیقا همین مسئله است. اینجا هم کار غیرقانونی انجام می‌شود که به جامعه و فعالان اقتصادی که شفاف کار می‌کنند - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - صدمه می‌زند. شاید باز هم یک نفر ترجیح بدهد موبایل قاچاق را بخرد. اینجاست که سیستم قضایی و پلیس کشور باید بگوید که چنین حقی وجود ندارد.

هم باید قانون‌گذار و مجری قانون، سازوکارها را طوری طراحی کند که واردکننده و فروشنده و مصرف‌کننده نهایی نفع بلند مدت خود و کل جامعه را در تبعیت از قانون - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - ببیند و هم فرهنگ قانون‌گرایی برای شهروندان جامعه را باید توسعه دهیم. مشتری حق دارد به قیمت‌های رقابتی و خدمات پس از فروش و گارانتی دسترسی داشته باشد و مغازه‌دار هم حق دارد در یک - تعمیرات یخچال وایت هاوس در شهر چمستان استان مازندران - فضای آرام فعالیت اقتصادی قانونی و شفاف انجام دهد. این کار به نفع همه و به نفع کشور است.

اشتراک گذاری این صفحه با دوستانتان
ارسال نظر
نام شما
ایمیل
نظر
دیدگاه ها
هنوز دیدگاهی برای این صفحه ثبت نشده است



طراحی سایت و سئو توسط گلهای اندیشه
phone