تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی


انواع خدمات مشاوره و تعمیر یخچال در محل شما

مشاوره رایگان

بسیاری از خرابی های یخچال نیازی به تعمیرکار ندارد و شما میتوانید خودتان مشکل را رفع نمایید. جهت دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید.
02143840
phone


استفاده از قطعات اورجینال

تمام قطعات مورد استفاده برای تعمیر یخچال دارای ضمانت 90 روزه میباشند تا مشتریان با خیالی آسوده خدمات مطلوب را دریافت نمایند.
02143840
phone


اعزام فوری کارشناس

فقط با یک تماس بلافاصله کارشناس به محل شما اعزام می گردد. همچنین میتوانید به صورت آنلاین درخواست تعمیر دستگاه خود را ثبت نمایید.
02143840
phone


مزایا و برتری تعمیرچی

سوالات متداول

  1. سوال: تعمیرکار چقدر بعد از ثبت سفارش مراجعه میکند؟
    پاسخ: حداکثر 60 دقیقه بعد از ثبت درخواست شما تکنسین با شما تماس میگیرد و زمان مراجعه را با شما هماهنگ میکند.
  2. سوال: شیب محل نصب یخچال چقدر باید باشد؟
    پاسخ: شیب استاندارد محل نصب یخچال حداکثر 5 درجه است.
  3. سوال: آیا باید برای یخچال از محافظ برق استفاده کنیم؟
    پاسخ: به دلیل اینکه برد الکترونیکی یخچال و کمپرسور و سایر قطعات برقی یخچال در برابر نوسانات برقی آسیب پذیر هستند استفاده از محافظ برق با 5 دقیقه تاخیر برای یخچال الزامی میباشد.
  4. سوال: صدای جیر جیر از پشت یخچال مربوط به چیست؟
    پاسخ: معمولا صدای جیر جیر از پشت یخچال مربوط به خرابی فن کندانسور میباشد که علت آن خرابی بوش فن و کارکرد نامناسب فن یخچال میگردد. در صورت شنیدن صدایی مشابه حتما در صدد بررسی فن کندانسور و رفع ایراد در اولین فرصت باشید. زیرا از کار افتادن فن کندانسور تبعات زیادی داشته و باعث آسیب به کمپرسور یخچال میگردد.
  5. سوال: یخساز فقط یخ خرد میدهد و یخ درشت نمیدهد ، علت چیست؟
    پاسخ: استفاده دیر به دیر از یخساز و یا قطع و وصل برق ممکن است باعث ایجاد چسبندگی در یخ های درون باکس یخ شده و امکان خروج یخ به صورت قالبی از بین می رود. همچنین خرابی سلونوئید یا گیربکس یخ ریز نیز میتواند باعث شوند که یخ فقط به صورت خرد شده بیرون بیاید.
متن مطلب      کل مطالب     

تلفن تماس : 02143840


کد مطلب: 32881.html
۳۰ بهمن ۱۴۰۱

شارژ سریع چیست و چگونه کار می کند؟

در سال های اخیر ظرفیت باتری گوشی ها افزایش قابل توجهی پیدا کرده. با وجود اینکه مصرف انرژی چیپست ها و سایر قطعات گوشی های هوشمند همزمان با پیشرفت فناوری بهینه تر شده، ولی از ...

در سال های اخیر ظرفیت باتری گوشی ها افزایش قابل توجهی پیدا کرده. با وجود اینکه مصرف انرژی چیپست ها و - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - سایر قطعات گوشی های هوشمند همزمان با پیشرفت فناوری بهینه تر شده، ولی از آن سو اپلیکیشن ها و بازی ها نیز پیشرفته تر شده اند و نیاز به قدرت پردازشی افزون تری دارند. به همین دلیل شارژرهای سریع اهمیتی دو چندان - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - پیدا کرده اند. اما تکنولوژی شارژ سریع چگونه کار می کند؟

کمپانی های مختلف از استانداردهای متفاوتی برای شارژ سریع دستگاه های خود بهره می برند. حتی برخی از این تکنولوژی ها به گونه ای توسعه یافته اند که تنها با کابل ها و شارژرهای خاصی کار می کنند و یا با - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - سایر استانداردها سازگار نیستند. علاوه بر این بسیاری از استانداردها ولتاژهای متفاوتی نسبت به 5 ولت معمول دارند.

شارژ سریع چیست؟

به طور خلاصه - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - باید گفت شارژهای سریع شدت جریان الکتریکی ارسال شده به باتری را افزایش می دهند تا شارژ در زمان کمتری انجام شود. در خصوصیات اولیه درگاه های USB میزان جریان انتقال داده شده 0.5 آمپر و ولتاژ (یا - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - به عبارتی اختلاف پتانسیل) 5 ولت تعریف شده است. به این ترتیب می - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - توان گفت - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - توان انتقالی استاندارد در USB پایه، 2.5 وات است (به طور ساده حاصل ضرب ولتاژ در شدت - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - جریان یا آمپراژ).

تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی

شارژ سریع این میزان را افزایش می دهد. به عنوان مثال می - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - توان به فناوری شارژ سریع هواوی با ولتاژ 5 ولت و شدت جریان 5 آمپر اشاره کرد که حداکثر توان - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - 25 وات را حاصل می کند. سامسونگ هم از شارژرهای 9 ولت و 1.7 آمپر - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - (و البته مدل های پیشرفته تر) بهره می برد که توانی 15 واتی دارند.

به عبارت دیگر می - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - توان گفت شارژرهای سریع توان بیشتری را فراهم می کنند. البته این موضوع - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - که اساساً باتری های چطور شارژ می شوند بسیار پیچیده تر است و در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

استانداردهای شارژ سریع

در ادامه به استانداردهای شارژ سریع و بررسی جزئیات آنها می پردازیم.

استاندارد USB Power Delivery

این استاندارد که USB-PD هم نامیده می شود روش شارژ - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - رسمی ارائه شده توسط انجمن پیاده سازی USB یا USB-IF است و در سال 2012 ارائه شده. این استاندارد می تواند توسط هر دستگاه مجهز به درگاه USB استفاده شود؛ البته در صورتی که سازنده دستگاه ها از مدارها و نرم افزارهای ویژه بهره ببرند.مشابه با تمامی استانداردهای شارژ سریع، USB-PD هم وابسته به پروتکل های ویژه برای ارتباط - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - بین شارژر و گوشی - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - است. بر این اساس حداکثر قدرت قابل تحمل برای دستگاه و - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - نیز شارژر بین این دو مورد بررسی قرار می گیرد.

تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی
مقایسه انواع ولتاژها، شدت جریان ها و توان های شارژ سریع استاندارد USB-PD

USB-PD امکان شارژ با قدرت بیش از 100 وات را فراهم می - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - کند. در این استاندارد البته میزان ولتاژها متغیر است. توان های 7.5 و 15 وات به بالا برای گوشی ها بهترین است، در حالی که توان های 27 وات یا بیشتر - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - می توانند در دستگاه های با مصرف بالاتر یا لپتاپ ها به کار رود. قابلیت دیگر USB-PD امکان - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - انتقال دو سویه است. به عبارتی گوشی های سازگار با آن می توانند انرژی خود را برای شارژ به دستگاه های دیگر منتقل کنند.

گوشی های سری پیکسل گوگل با خصوصیات رسمی این استاندارد تطابق دارند. اپل نیز در آیفون 8، آیفون 10 و مک بوک - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - های - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - خود آن را پیاده سازی کرده است.

شارژ سریع کوالکام

فناوری شارژ سریع - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - اختصاصی کوالکام از آنجایی به - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - عنوان یک استاندارد پیش فرض مطرح شد که پیش از USB-PD به محبوبیت رسید. آخرین استاندارد کوالکام که +4.0 Quick Charge نام گرفته البته با استاندارد USB-PD هم سازگار است - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - و شارژ سریع تر در کنار پشتیبانی از دستگاه - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - های بیشتری را ارائه می دهد.

تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی
مقایسه نسخه های مختلف استاندارد شارژ سریع کوالکام

Quick Charge قابلیت شارژ سریع کوالکام است که به طور اختیاری روی چیپست - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - های سری اسنپدراگون ارائه می شود. به این ترتیب صرف اینکه گوشی شما از چیپستی از این سری بهره می برد به این معنی نیست که از فناوری شارژ سریع کوالکام نیز پشتیبانی می کند و در واقع ممکن است سازنده از مجهز کردن گوشی به کوئیک شارژ امتناع کرده باشد. گوشی هایی از جمله ال جی - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - G7، گلکسی نوت 8 سامسونگ (نسخه مجهز به چیپست اسنپدراگون)، اچ تی سی U12 پلاس و بسیاری دیگر از این فناوری پشتیبانی می کنند.

باید اشاره کرد که با توجه به محبوبیت این فناوری، بسیاری از شارژرهای دیواری یا خودرو، پاوربانک ها و بسیاری تجهیزات دیگر که حتی - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - توسط شرکت های دیگر ساخته می شوند، با - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - کوئیک شارژ کوالکام - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - سازگار هستند.

استانداردهای دیگر

در - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - دنیای گوشی های هوشمند بسیاری از شرکت ها به جای استانداردهای مرسومِ اشاره شده از - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - نمونه - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - های ویژه خود بهره می برند اما تنها برخی از آنها استانداردهای واقعاً اختصاصی خود را دارند.

بسیاری از این استانداردها همان فناوری های USB-PD یا کوئیک شارژ هستند که تنها تحت نام متفاوتی عرضه می شوند یا فناوری - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - یا ترفندهای خاصی - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - را به کار گرفته اند. از این نمونه ها می توان به تکنولوژی های Adaptive Charging سامسونگ و Turbo Charging موتورولا اشاره کرد.

اما برخی دیگر از جمله تکنولوژی VOOC شرکت اوپو یا SuperCharge هواوی کاملاً به طور متفاوتی عمل می کنند. بیشتر این نمونه ها از افزایش شدت جریان به جای افزایش ولتاژ بهره می برند.

تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی
استانداردهای - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - شارژ سریع دیگر شرکت ها

در بین این شرکت ها ممکن است برخی به دلیل گسترش میزان سازگاری تا حدودی یا به طور کامل از استانداردهای دیگری نیز پشتیبانی کنند. البته متأسفانه معمولاً در صورت استفاده از شارژر یا کابل دیگر نمی توان پیش بینی کرد که شارژ با چه سرعتی انجام خواهد شد. در این شرایط برای دستیابی به بیشترین سرعت پیشنهاد می شود از شارژر و کابل ارائه شده در - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - جعبه گوشی خود بهره ببرید.

تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی
توان انتقال داده شده به گوشی هواوی P20 بسته به نوع شارژر و کابل
تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی
توان انتقال داده شده به گوشی ال جی V30 بسته به نوع شارژر و کابل
تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی
توان انتقال داده شده به گوشی گلکسی نوت 8 سامسونگ بسته به نوع شارژر و کابل

فناوری شارژ - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - سریع چگونه باتری های لیتیوم-یون را شارژ می کند

امروزه باتری های لیتیوم-یون در گوشی های هوشمند و بسیاری - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - از گجت های دیگر به کار می روند، اما این باتری - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - های به طور خطی - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - شارژ نمی شوند، بلکه فرایند چرخه شارژ شامل دو فاز جداگانه است.

فاز اول شامل «افزایش ولتاژ» و فاز دوم «ثابت ماندن شدت جریان» است. در مرحله اول ولتاژ به طور ثابت از 2 ولت شروع می شود و به مرور به 4.2 ولت افزایش پیدا می کند. تغییرات در این زمینه بسته به هر باتری متفاوت - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - است. سپس در فاز دوم زمانی - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - که ولتاژ به بالاترین حد می رسد به مرور از شدت جریان کم می شود. به این ترتیب زمانی که باتری به این شرایط می رسد به دلیل شدت جریان پایین تر، با سرعت کمتری شارژ می شود.

دقیقاً به همین دلیل است که باتری گوشی شما از ابتدا تا 50 یا 60 درصد ابتدایی با سرعت بیشتری نسبت به درصدهای بالاتر شارژ می شود. اما شارژ سریع در واقع بخش جریان ثابت را دستکاری می کنند و تا جای ممکن جریان بیشتری را به باتری تزریق می کنند و این فرایند تا زمانی ادامه پیدا می کند که ولتاژ به بالاترین میزان خود برسد.

تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی

به همین دلیل می توان گفت شارژ سریع، بیشتر در حالتی مفید است که باتری گوشی شما کمتر از 50 درصد باقی مانده باشد و از 80 درصد به بالا تقریباً هیچ تأثیری ندارد. در حقیقت شارژ در حالتی که جریان باتری ثابت است (به عبارتی در فاز اول و پیش از رسیدن به حداکثر ولتاژ) کمترین زیان را برای سلامت باتری گوشی شما در طولانی مدت دارد.

از - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - سوی دیگر ولتاژ ثابت بالا در کنار گرما، دشمنان اصلی عمر باتری در طولانی مدت هستند. نباید عمر باتری را با شارژ دهی اشتباه گرفت. باتری پس از هر بار شارژ میزانی - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - از ظرفیت اولیه خود را از دست می دهند تا اینکه در نهایت مقدار چندانی از ظرفیت آنها - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - باقی نمی ماند. هر چه شرایط شارژ باتری پر تنش تر - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - باشد، از میزان عمر آن کم شده و زودتر مستهلک می شود.

در نهایت - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - باید اشاره کرد میزان ولتاژ و شدت جریان ارسال شده به باتری توسط مدارهای کنترلر - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - ویژه ای در گوشی های همراه تنظیم می شوند. در کنار اینها حسگرهای ویژه ای میزان دما را کنترل می کنند و مقدار شدت جریان نیز مدیریت می شود تا سرعت - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - شارژ در کنار عمر بیشتر باتری در طولانی مدت در بهینه ترین حالت ممکن باشند.

آیا شارژ سریع با ولتاژهای بالا مشکل ساز می شود؟

از آنجایی که - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - ولتاژ باتری ها - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - بین 3 تا 4.2 ولت است، پس شارژ کردن با ولتاژهای بالاتر مشکل ساز نمی شود؟ جواب سوال در ساختار مدارهای گوشی شما نهفته است.

مدارهای موجود در گوشی ولتاژ را کاهش داده و شدت جریان را افزایش می دهند. از آنجایی که توان از حاصل ضرب ولتاژ در شدت جریان به دست می آید (P=VI) در نهایت میزان توان ثابت باقی می ماند؛ البته اگر از اتلاف توان به علت گرما و سایر موارد صرف نظر کنیم. به این ترتیب میزان ولتاژ، در محدوده مناسب برای باتری محدود می شود.

تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی

به عنوان مثال - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - 10 ولت و یک آمپر به 5 ولت 2 آمپر - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - تبدیل می - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - شود، - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - در حالی که توان (تقریباً) همان 10 وات ثابت باقی می ماند. به طور معمول میزان بازدهی توان - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - در حدود 90 درصد - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - است و حدود 10 درصد از کل این مقدار به دلایلی که در بالا ذکر شد، از دست می رود. در نهایت باید گفت که ولتاژ بالاتر صدمه ای به باتری نمی زند، زیرا تا پیش از رسیدن به باتری کاهش پیدا می کند.

به - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - طور معمول منابع تغذیه سوییچینگ که به صورت پله ای اقدام به کاهش ولتاژ و در نتیجه افزایش شدت جریان مستقیم خروجی می کنند، کارایی بالاتری نسبت به نمونه های رگولاتور خطی دارند، زیرا گرمای کمتری تولید می کنند که این موضوع در بحث خنک نگه داشتن گوشی و باتری ها نیز مفید واقع می شود.

چرا نیاز - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - به استفاده از ولتاژ های بالاتر است؟

کابل های USB، خصوصاً نمونه های با طول بیشتر، مشکل کاهش توان ایجاد می کنند زیرا مقاومت کابل که با افزایش طول بیشتر هم - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - می شود، موجب کاهش ولتاژ می شود (اشاره به قانون اهم).

در نتیجه اگر ولتاژ بالاتر ولی شدت جریان کمتر به کار گرفته شود، میزان توان کمتری هدر می رود. دقیقاً به دلیل اتلاف است که شبکه های برق متناوب شهری هم به جای ولتاژهای پایین از ولتاژهای بالا بهره می برند.

جمع بندی

شارژ - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - سریع شامل استانداردهای متنوعی است که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در نسل های قدیمی تر استفاده از ولتاژ های بالاتر مرسوم بود، در حالی که اکنون تکنولوژی هایی به کار می روند که بر اساس آنها ولتاژهای کنترل شده پایین تر هستند ولی شدت جریان افزایش می یابد. البته فناوری های جدید به قیمت نیاز به کابل های - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - ضخیم تر و مواردی از این قبیل تمام شده است.

تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی

اکنون فناوری USB Power Delivery به طور گسترده ای توسط بسیاری از شرکت ها پیاده سازی شده و احتمالاً در آینده به عنوان ستون فقرات تمامی استانداردهای شارژ مبتنی بر USB به کار خواهد رفت. از سوی دیگر - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - احتمالاً بسیاری از شرکت - تعمیرات یخچال آدمیرال در شهر نقده استان آذربایجان غربی - ها همچنان به معرفی و ارائه فناوری های شارژ سریع تر ویژه خود در کنار سازگاری با استانداردهای عمومی موجود ادامه خواهند داد.

اشتراک گذاری این صفحه با دوستانتان
ارسال نظر
نام شما
ایمیل
نظر
دیدگاه ها
هنوز دیدگاهی برای این صفحه ثبت نشده است



طراحی سایت و سئو توسط گلهای اندیشه
phone