برای بسیاری از افرادی که در دوران قرنطینه به خاطر پاندمی - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - کووید-۱۹ در خانههایشان گیر افتادهاند، سرویسهای استریم راه حلی برای زنده نگه داشتن تجربه رفتن به سینماها بوده - در واقع این سرویسها جایگزینی امن برای سینماهای به تعطیلی کشیده به حساب میآیند. اما مارتین اسکورسیزی آنقدرها طرفدار این سرویسها نیست. در مقالهای برای مجله هارپرز، او هشدار داده که سینما دارد «ارزش و معنای خود را از دست میدهد»، چرا که اکنون به عنوان زیرمجموعهای برای عبارت «محتوا» تلقی میشود.
او به صورت - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - خاص از نبود گزینش صحیح در پلتفرمهای استریم فیلم و سریال انتقاد کرده و میگوید الگوریتمهایی که براساس اطلاعات جمعآوری شده از عادات فیلم دیدن کاربران به پیشنهاد محتوای تازه میپردازند، به این فرم - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - از هنر آسیب زده و «با کاربر - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - مثل یک مصرفکننده و نه هیچ چیز دیگر رفتار میکنند».
نیاز به تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی دارید؟ کلیک کنید
اسکورسیزی میگوید الگوریتمها «با کاربر مثل یک مصرفکننده و نه هیچ چیز - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - دیگر رفتار میکنند»
این نخستین بار نیست که اسکورسیزی، کارگردان برنده اسکار فیلمهایی نظیر Raging Bull و - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - Goodfellas مستقیما به نقد وضعیت صنعت فیلم و سریال پرداخته است. او در سال ۲۰۱۹ نیز اتکای فیلمسازان بر فیلمهای ابرقهرمانی را به باد نقد گرفت و فیلمهای دنیای سینمایی مارول را با پارکهای تفریحی مقایسه - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - کرد.
اما این الگوریتمها دقیقا چطور کار میکنند - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - و آیا واقعا همانطور که اسکورسیزی میگوید از لحاظ فرهنگی آسیبرسان تلقی میشوند؟
الگوریتمها تشخیص میدهند که شما به چه چیزی علاقه دارید و همان را به شکلی بیشتر و بیشتر مقابل چشمتان قرار میدهند - در این راه نیز از هر نقطه دادهای که گیرشان بیاید استفاده میکنند. دنیای فیلم برای مدتی بسیار طولانی داستان ترسناک تکنولوژیها - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - و کامپیوترهایی را روایت کرده که در اصل برای بهبود وضعیت انسان و خدمت به او طراحی شدهاند. از ماتریکس - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - گرفته تا ترمیناتور، پیام بلاکباسترهای آیندهنگرانه همواره این بوده که نمیتوان به چنین ماشینهایی اعتماد کرد.
تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی را از ما بخواهید
الگوریتمها تشخیص میدهند که شما به چه چیزی علاقه دارید و همان را به شکلی بیشتر و بیشتر مقابل چشمتان قرار میدهند
و با این حال، صنعت سرگرمی خود هر روز بیشتر - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - از دیروز بر این مفهوم اتکا میکند تا مخاطبان را مشغول تماشا نگه دارد. الگوریتمهای سرویسهای استریم از ابعاد مختلف رفتارهای شما برای اطلاعرسانی به کمپانیهای استفاده میکنند تا آنها قادر به - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - دستهبندی، منظمسازی، فیلتر کردن و ارئه انواع محتوا باشند. این رویه هم فرمتهای گوناگون را -شامل فیلم، تلویزیون و موسیقی- در بر میگیرد و هم منابع پیشنهادی -نظیر ناشران، ژانرها، پلیلیست و همینطور کاربران دیگری که سلیقهای مشابه شما دارند- را.
به گفته الینور کارمی، مشاور تحقیقاتی در واحد ارتباطات و - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - مدیا در دانشگاه لیورپول، تمام اینها با نام مستعار «شخصیسازی» به شما ارائه میشود.
کارمی میگوید برای پایش رفتارهای شما - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - و شکل - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - دادن یک پروفایل، این پلتفرمها اطمینان حاصل میکنند که تنها یک شخص به هر اکانت متصل باشد.
حتی وقتی بابت اکانتی پول میپردازید که میان چند نفر روی سرویسهای نتفلیکس، - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - آمازون پرایم یا اپل تیوی به اشتراک گذاشته میشود، هر کاربر یک درگاه ورودی مجزا از دیگری دارد که تمام رفتارها و الگوهایش در آن ذخیره شده.
تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی برای شما در کمترین زمان
برای پایش رفتارهای شما و شکل دادن یک پروفایل، این پلتفرمها اطمینان حاصل میکنند که تنها یک شخص به هر اکانت متصل باشد
الگوریتمها - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - ستون فقرات رابط کاربریای هستند که مردم بعد از ورود به سرویسها - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - مشاهده میکنند و به طرق خاص، به مردم سقلمه میزنند که باید به تماشای چه چیزی بنشینند - از اولویت دادن به محتویات خاص در بالای نتایج جستجو گرفته تا رنگها و حتی تصاویری که به نمایش در میآید.
نتفلیکس قبلا به وضوح گفته که حتی تصویر بندانگشتی متعلق به برخی سریالهای تلویزیونی را هم شخصیسازی میکند و الگوریتم به دنبال خوشآیندترین تصویر، بسته به تاریخچه مشاهدات - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - کاربر میگردد. در بلاگ پست این کمپانی آمده: «ما یک محصول نداریم، ما بیش از ۱۰۰ میلیون محصول داریم که به صورت شخصیسازی پیشنهاد داده میشود و المانهای بصری شخصیسازی شده نیز دارند. - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - هدف سیستم پیشنهاد شخصیسازی شده نتفلیکس، درست مانند سیستم رقبا، اینست که عناوین درست را در زمان درست مقابل چشم هر کاربر قرار دهیم.»
اما اسکورسیزی میترسد که یادگیری ماشینی به سادهسازی تجربه کاربر منجر شود.
او در مقاله خود مینویسد «محتوا اکنون به عبارتی تجاری برای تمام تصاویر متحرک تبدیل شده است: یک فیلم از دیوید لین، ویدیوی یک گربه، یک تبلیغ - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - تلویزیونی، دنباله یک فیلم ابرقهرمانی و یک - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - اپیزود از یک سریال». اما آیا ترسیم چنین تصویری از شرایط کنونی منصفانه است؟ کارمی اطمینان ندارد. او میگوید: «برخلاف آنچه این کمپانیها نشان میدهند، همواره دخالت انسانی وجود دارد». او - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - در - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - عوض به تمام ماجرا به چشم «نبردی میان - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - دربانان قدیمی و جدید هنر و فرهنگ» نگاه میکند.
او توضیح میدهد که «روند گزینش - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - همواره پشت صحنه انجام شده و هیچوقت منطق پشت تصمیماتی که برای تولید و توزیع هنر - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - و فرهنگ گرفته میشود واضح نبوده است».بهترین خدمات تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی
«روند گزینش همواره پشت صحنه - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - انجام شده و هیچوقت منطق پشت تصمیماتی که برای تولید و توزیع - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - هنر و فرهنگ گرفته میشود واضح نبوده است»
برای مثال سیستم ردهبندی سنی اتحادیه موشن پیکچر آمریکا (MPAA) را در نظر بگیرید. در مستندی به نام This Film is Not Yet Rated که سال ۲۰۰۶ منتشر شد، به توصیف این پرداخته میشود که چطور ردهبندی سنی بر روند توزیع فیلمها تاثیر میگذارد و ضمنا این اتهام مطرح میشود که استودیوهای غول فیلمسازی معمولا ردهبندیهای سنی ارفاقآمیز دریافت میکنند و کمپانیهای مستقل از چنین مزیتی برخوردار نیستند.
کارمی میگوید: «اما اشتباه خواهد بود اگر دربانان قدیمی را با رنگهای رمانتیک به تصویر بکشیم و به مقایسه آنها با کمپانیهای تکنولوژی جدید بپردازیم. در هر دو مورد، داریم درباره - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - انستیتوهایی - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - بسیار قدرتمند صحبت میکنیم که حد و مرزهای هنر و فرهنگ را کنترل و مدیریت میکنند».
اما زیرساخت سرویسهای استریم چطور بر عادات تماشا و گوش - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - سپردن مخاطبان تاثیر میگذارد؟
با انتشار لیست «۱۰ محتوای برتر» سال گذشته نتفلیکس، موجی از مباحثات به راه افتاد و این لیست حاوی نتایج بسیار غافلگیرکنندهای بود - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - که نشان میدادند این پلتفرم چه رویکردی در پیش گرفته است.
در مقالهای از خبرگزاری - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - گاردین، وندی سیفرت این سوال را مطرح کرد که چرا ۱۰ محتوای برتر نتفلیکس اینقدر احمقانهاند و نوشت: «نتفلیکس از شاهکارهای تحسینشده یا فیلم و سریالهای تحسینشده کسب درآمد نمیکند. موفقیت پلتفرم در گرو اینست که مردم زمان بسیار زیادی را در سایتشان سپری کنند».
این به - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - معنای ارائه محتویاتی خاص به هر شخص در هر مود و حصول اطمینان از اینست که او تب مرورگر خود را نمیبندد. بنابراین همانطور که ظهور «Ambient TV» نشان داده، تمامیت هنری آنقدرها در اولویت قرار نمیگیرد. - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - Ambient TV یکی - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - از ابداعات جدید نتفلیکس است که مسیری کاملا تازه را در چگونگی ارائه محتوا در پیش میگیرد و دو محدودیت بزرگ - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - را - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - از بین میبرد.تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی در کمترین زمان
«نتفلیکس - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - از شاهکارهای تحسینشده کسب درآمد نمیکند. موفقیت پلتفرم در گرو اینست که مردم زمان بسیار زیادی را در سایتشان سپری کنند»
از یک سو در قدیم شبکههای تلویزیونی را داشتیم که برنامههای خود را براساس یک زمانبندی مشخص پخش میکردند. بنابراین مخاطبان کنترلی بر زمان و مکان تماشای محتوا نداشتند. سپس سرویسهایی مانند نتفلیکس و هولو و آمازون پرایم از راه رسیدند که میلیونها محتوا دارند و انتخاب از میان آنها میتواند یک سردرد واقعی برای مخاطب باشد. نتفلیکس هر دو مشکل را حل کرد و به معرفی - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - TV Ambient پرداخت: این اساسا چیزی شبیه به یک کانال تلویزیونی است، اما با این تفاوت که محتوا را بسته به سلایق و تمایلات شما و به صورت پیدرپی انتخاب و پخش میکند.
یکی از مثالهای این نوآوری، Emily in Paris است که علیرغم انتقادات فراوان از آن از سوی منتقدین و کاربران شبکههای اجتماعی، باز هم توانست سر از لیست ۱۰ محتوای برتر نتفلیکس درآورد. کایل چایکا - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - در مقالهای برای نیویورکر به این ترند تازه پرداخت و نوشت هدف شو «ایجاد پسزمینه همدردانه است تا شما به زل زدن به موبایلتان ادامه دهید و فیدتان را رفرش کنید - فیدی که روی آن میمهای مربوط به Emily in Paris و ژانری تازه از ویدیوهای تیکتاکی را خواهید یافت».
بنابراین آیا حق با اسکورسیزی است که میگوید - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - سرویسهای استریم، محتوا را «معمولیترین مخرج موجود» تقلیل میدهند؟ تافویل احمد، ژورنالیست و سخنران حوزه مدیا میگوید حقیقت اندکی پیچیدهتر است.
او میگوید تمرکز فیلمسازان بر «به دست آوردن ارقام» به این معناست که گاهی برخی از بهترین سریالها به اندازه کافی پرومد نشده و کنسل میشوند. او میگوید «برای مثال سریال OA را روی نتفلیکس در نظر بگیرید - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - که منتقدان آن را ستودند اما بعد از دو فصل کنسل شد، به این دلیل که فصل دوم تعداد مخاطبانی به اندازه فصل اول نداشت».نیاز به تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی دارید؟ کلیک کنید
تمرکز فیلمسازان بر «به دست آوردن ارقام» به این معناست که گاهی برخی از بهترین سریالها به اندازه کافی پرومد نشده و کنسل میشوند
«برخی از بهترین محتویات اورجینال سرویسهای استریم توجه بسیار کمی میبینند و انبوهی از تبلیغات و شهرت نصیب محتوای عمومیتر - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - میشود که پلتفرمها میدادند مردم تماشایشان خواهند کرد. تمام موضوع تبدیل به یک پیشگویی خود محققکننده میشود».
خود اسکورسیزی هم با اتکا بر نتفلیکس برای تامین بودجه فیلم گانگستری Irishman در سال ۲۰۱۹ مستقیما از این رویه سود برد، آن هم بعد از اینکه استودیوهای سنتی حاضر به تامین بودجه آن نشدند. احمد میگوید: «میتوان این بحث را پیش کشید که سرویسهای استریم با - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - تبلیغ و تامین بودجه برای این پروژهها، دست به آگاهیبخشی میزنند».
و اگر مسئولیت تا حدی بر دوش سرویسهای استریم است، نباید انتخابهایی که خود مخاطبان میکنند را نیز نادیده گرفت. «الگوریتمها را نمیتوان به تنهایی بابت اینکه مردم به محتوای کمارزش توجه نشان میدهند سرزنش کرد. زیرا برای مثال، در طول سالیان متمادی، مردم - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - همواره محتویاتی - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - که تماشایشان آسان بود را - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - به سریالهای درام تحسینشده در تلویزیون ترجیح دادهاند». او ظاهرا در میان تمام ماجرا، دلایلی برای خوشبین بودن میبیند. احمد میگوید سرویسهای استریم تمایل بیشتری به داستانسرایی در گستره وسیعی از موضوعات داشتهاند که کلیشههای هالیوود را در هم میشکنند.
پس احتمالا در نهایت نتوان تقصیر را به گردن الگوریتمهای استریمینگ انداخت، بخشی - تعمیرات کولر گازی هایسنس در شهر خمین استان مرکزی - از موضوع گردن خودمان است و بخشی دیگر در ذهنمان ساخته و پرداخته شده.