تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان


انواع خدمات مشاوره و تعمیر یخچال در محل شما

مشاوره رایگان

بسیاری از خرابی های یخچال نیازی به تعمیرکار ندارد و شما میتوانید خودتان مشکل را رفع نمایید. جهت دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید.
02143840
phone


استفاده از قطعات اورجینال

تمام قطعات مورد استفاده برای تعمیر یخچال دارای ضمانت 90 روزه میباشند تا مشتریان با خیالی آسوده خدمات مطلوب را دریافت نمایند.
02143840
phone


اعزام فوری کارشناس

فقط با یک تماس بلافاصله کارشناس به محل شما اعزام می گردد. همچنین میتوانید به صورت آنلاین درخواست تعمیر دستگاه خود را ثبت نمایید.
02143840
phone


مزایا و برتری تعمیرچی

سوالات متداول

  1. سوال: صدای جیر جیر از پشت یخچال مربوط به چیست؟
    پاسخ: معمولا صدای جیر جیر از پشت یخچال مربوط به خرابی فن کندانسور میباشد که علت آن خرابی بوش فن و کارکرد نامناسب فن یخچال میگردد. در صورت شنیدن صدایی مشابه حتما در صدد بررسی فن کندانسور و رفع ایراد در اولین فرصت باشید. زیرا از کار افتادن فن کندانسور تبعات زیادی داشته و باعث آسیب به کمپرسور یخچال میگردد.
  2. سوال: آیا باید برای یخچال از محافظ برق استفاده کنیم؟
    پاسخ: بله ، با توجه به اینکه برد و موتور یخچال در برابر نوسانات برقی آسیب پذیر هستند ، بهتر است از یک محافظ استاندارد یخچال با حداقل 5 دقیقه زمان تاخیر استفاده نمایید.
  3. سوال: یخساز فقط یخ خرد میدهد و یخ درشت نمیدهد ، علت چیست؟
    پاسخ: استفاده دیر به دیر از یخساز و یا قطع و وصل برق ممکن است باعث ایجاد چسبندگی در یخ های درون باکس یخ شده و امکان خروج یخ به صورت قالبی از بین می رود. همچنین خرابی سلونوئید یا گیربکس یخ ریز نیز میتواند باعث شوند که یخ فقط به صورت خرد شده بیرون بیاید.
  4. سوال: علت کپک زدن مواد غذایی داخل یخچال چیست؟
    پاسخ: تنظیم نبودن دمای یخچال، خرابی سنسور ها یا خرابی دمپر یا فن از عواملی هستند که میتواند باعث بروز این ایراد شود.
  5. سوال: آیا یخچال و فریزر موتور های جداگانه دارند؟
    پاسخ: تقریبا در تمام یخچال های موجود در بازار از یک موتور استفاده شده است که وظیفه تولید سرما هم در قسمت فریزر و هم در قسمت یخچال بر عهده همان موتور بوده و در بیشتر مدل ها سرمای یخچال از طریق دمپر از فریزر تامین میگردد. در موارد بسیار نادری در یخچال ها از دو موتور مجزا استفاده شده است.
متن مطلب      کل مطالب     

تلفن تماس : 02143840


کد مطلب: 32836.html
۳۰ بهمن ۱۴۰۱

راهنمای عکاسی؛ 22 مشکل رایج و راه حل آنها [بخش اول]

بعضی مشکلات بسیار متداول در عکاسی هستند که به راحتی تمام لذت این کار را از بین می برند. عکاسی به عنوان یکی از فنی ترین سرگرمی های بشر، می تواند در مواقعی بسیار گیج ...

بعضی مشکلات بسیار متداول در عکاسی هستند که به راحتی تمام لذت این - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - کار را - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - از بین می برند. عکاسی به عنوان یکی از فنی ترین سرگرمی های بشر، می تواند - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - در مواقعی بسیار گیج کننده باشد. فرقی نمی کند تازه کار باشید یا باتجربه؛ در هر حال احتمالاً با یک سری مشکلات به طور دائم درگیر هستید. با این حال نگران نباشید، چون شما در این زمینه تنها نیستید و همه به راهنمای عکاسی نیاز دارند.

در این مطلب تعدادی از متداول ترین مشکلات عکاسی - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - را گردآوری کرده و راهکارهایی را برای آنها ارائه می کنیم تا بتوانید به بهترین نتیجه - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - ممکن برسید. این موارد شامل توضیحات نحوه استفاده از دوربین، تعریف و توضیح مفاهیم و دیگر نکات کاربردی خواهد بود.

1. آیا تعویض لنز دوربین باعث کثیف شدن سنسور می شود؟

تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان

ذرات ریز گرد و غبار می توانند روی سنسور بنشینند و لکه هایی را روی تصویر نهایی به وجود بیاورند. به همین دلیل عکاسانی که از دوربین های DSLR یا بدون آینه استفاده می کنند نسبت به تعویض - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - لنز وسواس دارند. با این حال برای عکاسی حرفه ای در شرایط مختلف چاره ای جز تعویض لنز ندارید.

تعویض لنز معمولاً مشکلی را پیش نمی آورد اما باید چند نکته را رعایت کنید. اول از همه حتماً دوربین را خاموش کنید تا بار الکتریکی ساکن روی سنسور از بین برود. این بار الکتریکی باعث جذب گرد و غبار خواهد شد. بهتر است لنز را در محل پاکیزه و با هوای ساکن تعویض کنید یا اگر در محیط نامناسبی هستید، اطراف خود را بپوشانید.

لنز ثانویه را از قبل آماده کنید تا پس از بیرون آوردن لنز اول، اجزای درونی دوربین به مدت طولانی در معرض محیط بیرون قرار نگیرند. نهایتاً اینکه دوربین را رو به پایین نگه دارید تا خطر سقوط احتمالی اجسام به درون آن از بین برود.

2. آیا استفاده از فیلتر اسکای لایت ضروری است؟

تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان

فیلترهای اسکای لایت دو وظیفه اصلی را بر عهده دارند. اولی کاهش هاله آبی و سردیست که روی عکس ها ایجاد می شود، - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - به ویژه زمانی که زیر آسمان آبی اقدام - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - به ثبت تصویر می کنید. البته دوربین های مدرن با قابلیت های پیشرفته توازن سفیدی معمولاً می - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - توانند این مشکل را حل کنند و نیازی به استفاده از فیلتر نیست.

با این حال فیلتر اسکای لایت کاربرد دیگری هم دارد، و آن هم محافظت - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - از لنز در برابر خراش و پاشش مایعات است. اگر دوربین خود را در استودیو مستقر کرده اید که هیچ، وگرنه بهتر است از فیلترهای ارزان قیمت برای حفاظت از لنزهایتان استفاده کنید. هرچه باشد - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - تعویض فیلتر از تعویض لنز بهتر است.

3. عکس ها را حذف کنیم یا حافظه را فرمت کنیم؟

تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان

فرمت کردن کارت حافظه به زمان کمتری نیاز - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - دارد و تقریباً در اکثر موارد، گزینه بهتری محسوب می شود. با این حال بسیاری از - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - عکاسان در زمان - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - نمایش تصاویر، برخی از آنها را به عنوان «حفاظت شده» مشخص می - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - کنند تا در صورت انتخاب گزینه «حذف همه»، آن تصاویر خاص حذف نشوند. طبیعیست که با فرمت کردن کارت - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - حافظه، تمام آنها از بین می روند. بنابراین قبل از فرمت کردن حافظه، حتماً فایل های مورد نیازتان را به فضای دیگری منتقل کنید.

4. سیستم شماره گذاری پیوسته بهتر است یا ریست خودکار؟

بهتر است از حالت شماره گذاری پیوسته (Continuous) استفاده کنید چون حتی پس از انتقال فایل ها و فرمت کردن حافظه، یا تعویض کارت حافظه با کارت دیگر، باز هم سیستم شماره گذاری ادامه پیدا می کند. بدین ترتیب در بازه زمانی طولانی با توجه به شماره فایل ها می توانید به راحتی ترتیب زمانی - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - آنها را تشخیص دهید، ضمن اینکه مرتب سازی - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - آنها هم راحت تر خواهد بود.

5. تصاویر JPEG و RAW چه تفاوتی دارند؟

تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان

اگر بخواهیم ساده بگوییم، تصاویر JPEG به منزله عکس های چاپ شده هستند و فایل های RAW هم نقش نگاتیو را ایفا می کنند. تمام دوربین - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - ها مقداری تنظیمات - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - و تغییرات را روی فایل JPEG پیاده کرده و سایزش را هم تا حد زیادی کاهش می دهند.

فایل خام یا RAW به شما اجازه می دهد تمامی تنظیمات نهایی عکس را در دست خود بگیرید، از جمله میزان نوردهی (اکسپوژر)، توازن سفیدی (وایت بالانس)، حالت رنگی، اشباع، کنتراست، شارپنس و مانند اینها. کار کردن با فایل خام وقتگیر است و به ابزارهای خاصی مانند ادوبی لایتروم نیاز دارد، ولی نتیجه کار به مراتب بهتر خواهد شد.

6. فضای رنگی sRGB بهتر است یا ادوبی RGB؟

فضای رنگی ادوبی - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - RGB برای - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - افزایش دامنه رنگ ها در زمان چاپ تصویر RGB با پرینترهای CMYK طراحی شده است. در مقابل فضای رنگی sRGB (حرف s به معنای استاندارد) بهترین گزینه برای تماشای تصاویر روی نمایشگر یا انتقال آنها - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - به روش های الکترونیکی در فضای مجازی است. اگر می خواهید عکس هایتان را به مرکز چاپ عکس دیجیتال بفرستید هم بهتر است از حالت sRGB استفاده کنید.

7. - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - چرا عکس های داخل اتاق هاله زرد رنگ دارند؟

تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان

این وضعیت معمولاً - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - به خاطر مشکل در توازن سفیدی به وجود می آید. حالت توازن سفیدی خودکار در دوربین های DSLR در شرایط مختلف - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - محیط خارجی مانند آفتاب شدید، آسمان ابری یا سایه-روشن عملکرد خوبی دارند اما دمای رنگ در محیط داخلی معمولاً خارج از محدوده پوشش آنها قرار دارد. نتیجه این است که هاله زرد رنگی روی عکس های محیط داخلی شما ایجاد می شود.

ساده ترین راه برای حل این مشکل، تغییر حالت توازن سفیدی دوربین از خودکار به تنگستن (یا - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - Incandescent در بعضی دوربین ها) برای عکاسی زیر نور داخلی زرد، یا استفاده از حالت فلورسنت برای عکاسی زیر نور داخلی سفید است.

اگر سیستم نورپردازی داخلی حالت ترکیبی دارد، مثلاً زمانی که نور روز از پنجره وارد محیط شده و همزمان لامپ ها هم روشن هستند، کار سخت تر می شود. به همین دلیل اگر فرصت دارید، حالت های مختلف توازن سفیدی را امتحان کنید، در غیر این صورت حتماً باید فرمت عکس خام (RAW) را به کار بگیرید. همان طور که - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - گفتیم برخلاف فایل های JPEG، به سادگی می توان دمای رنگ فایل های خام را - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - در زمان ویرایش نهایی تغییر داد.

8. چرا عکس های غروب به اندازه کافی خوش آب و رنگ نیستند؟

تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان

مسئله این است که حالت توازن - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - سفیدی - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - خودکار در دوربین های دیجیتال تلاش می کند هرگونه جابجایی در دمای رنگ را از بین ببرد تا عکس نهایی را طبیعی تر جلوه کند. در نتیجه انتخاب گزینه AWB نورهای نارنجی و قرمز آسمان در زمان طلوع - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - یا غروب را تا حد زیادی از بین می برد و رنگ های خنثی را به وجود می آورد.

راهکار - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - این مشکل هم انتخاب صحیح حالت توازن سفیدی است. - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - گزینه های نور روز (دیلایت) یا نور خورشید (سانلایت) معمولاً نتیجه خوبی دارند ولی بهترین راه برای برجسته کردن رنگ طلایی، انتخاب حالت ابری (Cloudy) است. حتی می توانید از طریق تنظیمات، رنگ های طیف نارنجی را تقویت کنید.

9. چرا برخی از مقادیر ISO در تنظیمات استاندارد دوربین فعال نیستند؟

تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان

بسیاری از دوربین ها بازه حساسیت سنسور - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - را در دو دسته استاندارد و قابل افزایش (extended) قرار می دهند. دوربین بهترین کیفیت تصویر را در محدوده ISO استاندارد حاصل می کند، ضمن اینکه بیشترین جزئیات و - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - کمترین نویز دیجیتال را در مقدار ISO پایه (معمولاً 100 یا 200) به دست می آورید.

در محدوده افزایش یافته، مقدار Gain سنسور در مقایسه با حالت استاندارد افزایش می یابد و به همین خاطر، نویز بیشتری ایجاد می شود (مانند افزایش ولوم سیستم صوتی که - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - معمولاً کیفیت و وضوح صدا را پایین می آورد). این وضعیت در محیط های بسیار تاریک به کمکتان می آید ولی باید خودتان را برای کاهش قابل توجه کیفیت عکس آماده کنید.

بعضی دوربین ها به شما اجازه می دهند مقدار حساسیت ISO را از حداقل مقدار استاندارد هم کمتر کنید. این قابلیت برای مواقعی که به عمق میدان بسیار - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - کم نیاز دارید یا می خواهید سرعت شاتر را کاهش دهید، بسیار کاربردی خواهد بود. البته در این حالت تقریباً یک استاپ از بازه دینامیکی را از دست می دهید، یعنی باید با هایلایت ها خداحافظی کنید.

10. بسته ترین اپرچر هم نمی تواند تصویر شارپی را ایجاد کند، چرا؟

تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان

بیشتر لنزها با حداقل گشودگی f/22 عرضه می شوند، اگرچه برخی از آنها (عموماً لنزهای ماکرو) تا f/32 هم پایین می - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - آیند. با این حال روی بدنه لنز فقط کمترین ضریب اف (در حداقل و حداکثر فاصله کانونی) درج می شود. دلیل این وضعیت این - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - است که کوچکترین اپرچر به - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - ندرت به کار می آید، چون - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - تصاویری با شارپنس کم و کنتراست بسیار پایین تولید می کند.

علت این وضعیت، پدیده پراش نور - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - است. پراش زمان رخ می دهد که نور وارد لنز شده - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - و با برخورد به لبه تیغه های اپرچر، می شکند. پراش همیشه رخ می دهد اما خمش نور در اکثر موارد قابل چشم پوشی است. با این حال زمانی که اپرچر بسته تر می شود، خمش هم افزایش می یابد.

در بسته - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - ترین اپرچر، نور به قدری توسط تیغه ها خمیده و پراکنده می شود که حتی با فوکوس بسیار دقیق هم تصویر کاملاً به هم می - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - ریزد. بنابراین اگرچه بیشترین ضریب اف می تواند حداکثر عمق میدان را برای عکاسی از منظره ایجاد کند، ولی وضوح عکس - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - از بین می رود. سعی کنید با تکرار - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - و تمرین، شفاف ترین ضریب اف را برای لنز خودتان به دست آورید.

11. روی - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - لنز زوم عبارت ماکرو نوشته شده ولی نمی تواند روی سوژه های نزدیک فوکوس کند، چرا؟

تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان

لنزهای ماکروی واقعی نسبت بازتولید 1:1 دارند، یعنی می توانند سوژه ای به اندازه خود حسگر را داخل کادر جا داده و - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - روی - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - آن فوکوس کنند. اندازه سنسور اکثر دوربین های DSLR و میرورلس 16×24 میلیمتر است. بیشتر لنزهای زوم ماکرو نسبت تصویر 1:4 دارند، یعنی کوچک ترین سوژه قابل فوکوس برای آنها - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - در ابعاد - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - یک کارت اعتباری است.

اگرچه دوربین های کامپکت - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - می توانند روی سوژه های بسیار نزدیک فوکوس کنند، ولی این - تعمیرات یخچال دیپوینت در شهر آستانه اشرفیه استان گیلان - توانایی به خاطر لنز عریض به دست می آید. بنابراین کوچک ترین سوژه ای که با دوربین کامپکت قابل عکسبرداری است، لزوماً آنقدرها هم کوچک نیست. همچنین در این حالت مشکل نور داریم و سایه دوربین روی سوژه می افتد. بنابراین ثبت تصاویر ماکرو از فاصله دورتر، معمولاً نتیجه بهتری خواهد داشت.

اشتراک گذاری این صفحه با دوستانتان
ارسال نظر
نام شما
ایمیل
نظر
دیدگاه ها
هنوز دیدگاهی برای این صفحه ثبت نشده است



طراحی سایت و سئو توسط گلهای اندیشه
phone